| کد خبر: 157463 |

◄ پایان فاز اول مطالعات شرکت سوئیسی در پارک لجستیکی شهر فرودگاهی امام

در فرودگاه امام دو منطقه آزاد با وسعت 1500 هکتار و منطقه ویژه با وسعت 2500 هکتار وجود دارد که می‌توانیم از این دو منطقه برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر این فرودگاه به ریل، اتوبان قم و اتوبان ساوه دسترسی دارد و با استان‌های صنعتی کشور هم‌جوار است. بنابراین ایجاد دهکده سلامت، مرکز نمایشگاهی و مرکز همایش‌ها را در نظر داریم.

تین نیوز

رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر اینکه طرح جامع فرودگاه امام خمینی تا 2 ماه دیگر کامل می شود گفت: در بحث لجستیک فرودگاه امام هم با یک شرکت سوئیسی مذاکراتی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، کورش فتاحی در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه حمل‌ونقل و خدمات وابسته برگزار شد عنوان کرد: طبق آخرین گزارش ACI میزان رشد ترافیک فرودگاه امام حدود 11.5 درصد بوده که این رشد بی‌سابقه بوده؛ این در حالی است که  نرخ رشد ترافیک هوایی در دنیا ۸.۵ درصد است که این رقم در فرودگاه امام در سال جاری میلادی، ۱۱.۵ درصد شد و مقام سوم خاورمیانه را در رشد ترافیک هوایی به دست آوردیم.

وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بسیار پرپتانسیل است در همین راستا تلاش کردیم بخش‌هایی هم‌چون ترمینال 1 و ترمینال سلام نیز توسعه پیدا کند.

طبق گفته فتاحی، در حال حاضر در ترمینالی با ظرفیت حدود ۴ میلیون مسافر در سال (ترمینال یک) سالانه تا ۱۰ میلیون مسافر جابه‌جا می‌شوند و این ۲.۵ برابر ظرفیت فعلی فرودگاه امام(ره) است که قطعاً با تکمیل ترمینال سلام و انتقال ۴ میلیون مسافر به ترمینال، خدمات ترمینال 1 ارتقاء می‌یابد و بعد از آن، ترمینال یک توسعه مناسبی می‌یابد. 

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) درباره پیشرفت عملیات احداث ترمینال سلام گفت: این ترمینال در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای عملیات حج سال آینده آماده افتتاح است. 

فتاحی اظهار داشت: در فرودگاه امام دو منطقه آزاد با وسعت 1500 هکتار و منطقه ویژه با وسعت 2500 هکتار وجود دارد که می‌توانیم از این دو منطقه برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر این فرودگاه به ریل، اتوبان قم و اتوبان ساوه دسترسی دارد و با استان‌های صنعتی کشور هم‌جوار است. بنابراین ایجاد دهکده سلامت، مرکز نمایشگاهی و مرکز همایش‌ها را در نظر داریم.

سرپرست شرکت شهر فرودگاهی با اشاره به اینکه تا ۲ ماه دیگر طرح جامع شهر فرودگاهی کامل می‌شود، تصریح کرد: در بحث لجستیک فرودگاه امام هم با یک شرکت سوئیسی مذاکراتی انجام شده است و قرار است از مشاوره‌های ابن شرکت استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.