| کد خبر: 38360 |

ضوابط جدید تاکسی‌های ون در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصویب شد

تین نیوز |   خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر كشور و رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور از نصویب ضوابط ایمنی و رفاهی تاكسی‌های ون در صد و چهارمین جلسه این شورا خبر داد.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور خندان دل پس از جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور كه جهارشنبه 24 دی ماه در وزارت كشور تشكیل شد در جمع خبرنگاران در زمینه ضوابط تصویب شده برای تاكسی‌های ون گفت: ارتفاع داخل كابین، مشخصات صندلی، ارتفاع كف خودرو از خیابان برای سوار شدن مسافران، رنگ خودروهای ون، تهویه آن‌ها از جمله استانداردهایی بود كه مورد تصویب قرار گرفت و به عنوان نمونه رنگ تاكسی‌های ون باید زرد خورشیدی یا نارنجی باشد.
 
وی در این پاسخ به این پرسش كه آیا تاكسی‌های ون كنونی از استانداردهای لازم برخوردار هستند، اظهاركرد: این ضوابط در آینده اعمال می‌شود و ون‌هایی كه در حال حاضر درحمل و نقل شهری فعالیت می‌كنند باید به مرور خود را با این ضوابط تطبیق دهند و در صورت نبود امكان برای ایجاد این انطباق از این حوزه حمل و نقل شهری خارج می شوند.
 
خندان دل درباره سایر مصوبات جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور گفت: اصلاح آیین نامه ماده 15قانون تخلفات رانندگی یكی دیگر از موضوعات مورد بررسی در جلسه امروز بود. این قانون اواخر سال 89 به تصویب مجلس رسید و ماده 15 آن درباره شرایط پارك حاشیه‌ای خیابان‌هاست و برخی اشكالات در آیین نامه اجرایی این ماده گزارش شده بود. بنابراین لازم بود كه آیین نامه اصلاح شود.
 
وی اضافه كرد: این كار باید با همكاری شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور و شورای عالی استان‌ها محقق شود و در دبیرخانه این كار انجام شد. بنابراین با توجه به آنكه دیدگاه‌های جدید اعضا مورد توجه قرار نگرفته بود قرار شد آیین نامه ماده 15 به كمیته فنی برگردد و در جلسه آینده شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور درباره آن بحث شود.
 
خندان دل بررسی نهایی مطالعات جامع حمل و نقل مشهد را یكی دیگر از موضوعات بررسی شده در جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور ذكر و اظهار كرد: در جلسه قبل نیز این موضوع مورد بحث قرار گرفت و قرار شد شهرداری مشهد و مجری مطالعه نتایج را برای جلسه امروز ارائه دهند. اما دو روز پیش به ما اطلاع دادند كه برخی از اقدامات آنان هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و قرار شد ارائه نتایج مطالعات به جلسه بعد موكول شود.
 
رئیس شورای عالی هماهنگی ترافیك شهرهای كشور درباره آلودگی هوا گفت: گزارش‌ها نشان می‌دهد كه اگر حمل و نقل عمومی نابسامان باشد سهم قابل توجهی در آلودگی هوا خواهد داشت.
 
​وی با اشاره به آیین نامه معاینه فنی خودروها اظهار كرد: آیین نامه خوبی برای معاینه فنی خودروها پیشنهاد كردیم كه براساس آن معاینه فنی به سیستم یكپارچه در كشور تبدیل می‌شود و اجرای آن موجب جلوگیری از بسیاری از مشكلات كنونی مانند تقلب می‌شود. این آیین نامه به هیات وزیران پیشنهاد شده است

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمهدی 0 0

    باسلام. آقای خندان متاسفانه آیین نامه معاینه فنی شما بدردحداقل ۶۰هزارتاکسی فرسوده نمی خورد جون تنهاراه معاینه فنی این خودرو ها نوسازی انهاست شماها درشورای عالی ترافیک دراوج آسمان رویاها پرواز می کنیدبااستانداردهای صوری تیبا راحذف مثلاسمندای اف۷راواردتاکسی کردیدالحمدالله هنوزدرابتدای راه متوقف شدید. عزیزان این راه که شما می روید…؟