| کد خبر: 232115 |

◄ شگرد جدید پرداخت نکردن کرایه حمل بار؛ دست باربری ها و صاحبان کالا در یک کاسه است؟

یکی از رانندگان کامیون از روش جدید دلالان بار و برخی شرکت های حمل و نقل، برای کسر حدود یک سوم تا نصف کرایه های حمل بار به صورت مخفیانه از مبلغ کل کرایه خبر داد.

تین نیوز

یکی از رانندگان کامیون از روش جدید دلالان بار و برخی شرکت های حمل و نقل، برای کسر حدود یک سوم تا نصف کرایه های حمل بار به صورت مخفیانه از مبلغ کل کرایه خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این راننده با اشاره به اصلاح مبلغ کرایه ها در سیستم بارنامه نویسی در برخی شهرها به بیان تجربه خود در یکی از پایانه های کشور پرداخت و گفت: برخی دلالان و شرکت های حمل و نقل پس از آنکه کرایه حمل کالا بر اساس سیستم بارنامه نویسی مشخص می شود، مبلغی بین یک سوم تا نصف آن کرایه را به بهانه عودت بخشی از این مبلغ به صاحب کالا، از رانندگان پس می گیرند.

وی که نامش در تین نیوز محفوظ است، افزود: برای مثال وقتی سیستم بارنامه نویسی، کرایه حمل یک بار را 10 میلیون تومان اعلام می کند، این افراد بین 3.5 تا 5 میلیون آن را از راننده دریافت می کنند و می گویند نیمی از این مبلغ را به کارخانه و صاحب بار برمی گردانند زیرا در غیر این صورت صاحبان بار به آنها بار نمی دهند.

بیشتر بخوانید:

او عنوان کرد: این در حالی است که صاحبان کالا از جمله تولید کنندگان و کارخانجات پس از افزایش قانونی نرخ کرایه های حمل بار، قیمت نهایی محصولات خود را افزایش داده اند.

این راننده کامیون و شهروند خبرنگار تین نیوز گفت: در واقع مبلغی که به صورت قانونی و با بخشنامه دولتی به کرایه های حمل بار اضافه شده و بر اساس آن قیمت کالا ها نیز افزایش یافته است، از کرایه رانندگان کسر  و در قالب چند شماره حساب به شرکت حمل و نقل برگردانده می شود.

او افزود: شرکت های حمل و نقل نیز می گویند نصف این مبلغ به صاحب کالا برگردانده می شود ولی آیا این موضوع صحت دارد و اگر دارد این مبلغ به چه کسی در کارخانه یا شرکت تولیدی و ... می رسد؟ مشخص نیست.

به گفته وی اگر راننده ای این شرایط را قبول نکند، شرکت های حمل و نقل یا دلالان بار به صورت هماهنگ از ارایه بار به این راننده خودداری می کنند.

این راننده عنوان کرد: در این بین بازنده نهایی رانندگان و مردم هستند بدین صورت که رانندگان کرایه قانونی خود را دریافت نمی کنند و مردم نیز کالاهای مصرفی را با توجه به افزایش قیمت کالا به بهانه بالارفتن کرایه ها، با قیمت بالاتری خریداری می کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    این ترفند خیلی جدیدی نیست و از قدیم هم همینگونه بوده که شرکتها مبالغی بیشتر از کمیسیون خودشان از راننده دریافت میکنند هر بار به یک اسمی این مبلغ دریافت میشود مثلا گاهی بنام کمیسیون کارمندان شرکت مذکور بابت سپردن بار به این شرکتها و یا هر عنوانی دریافت میشه بارها شکایت شده اما نه رانندگان همبستگی کاملی دارند که در صورت درخواست کمیسیون بالاتر از بردن بار خوداری کنند و نه در دولت محترم و مسئولین ،همچین عرضه ای برای ریشه‌کنی این جریان وجود دارد ، فقط دوستانِ دفاتر حمل و نقلی در جریان باشید که این پول حق زن و بچه‌ی راننده‌ست که شما میخوری و انشالله در همین دنیا جواب خواهی داد

  • راننده 1 0

    همین شرکت های باربری بودند که حق بیمه راننده گان راازسال72تا80ازراننده می گرفتند وبادستکاری درنوشتن مقصد نزدیک تر وباکاربن حق بیمه کمی رد می کردند آنهای که انصاف داشتند برخی هم اصلا رد نمی کردند چه کسی به فریاد رسید پس زور باربریها بیشتر است دربالا کشیدند حق راننده گان