| کد خبر: 231570 |

خط سه مترو مشهد مهمترین خط مترو برای آینده شهر است

شهردار مشهد گفت: خط سه مترو مشهد به اعتقاد من مهمترین خط مترو برای آینده شهر است زیرا با 28 کیلومتر طول جنوب شرق شهر را در منطقه سیدی به شمال غرب شهر در منطقه الهیه متصل می کند.

تین نیوز

شهردار مشهد گفت: خط سه مترو مشهد به اعتقاد من مهمترین خط مترو برای آینده شهر است زیرا با 28 کیلومتر طول جنوب شرق شهر را در منطقه سیدی به شمال غرب شهر در منطقه الهیه متصل می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در پست اینستاگرامی خود درباره خط سه قطار شهری می نویسد؛

به جرات می توانم بگویم که یکی از پروژه های بسیار مهم، پیچیده، هزینه بر و رفاه گستر شهر مشهد احداث خطوط مترو است.

من و همکارانم تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا این پروژه را علی رغم رکود، تحریم و ... با حداکثر توان و بیشترین سرعت به پیش ببریم. گواه این حرف تامین مالی بیش از پنج هزار میلیارد تومان برای توسعه خطوط مترو در سه سال گذشته است.

خط سه مترو مشهد به اعتقاد من مهمترین خط مترو برای آینده شهر است زیرا با 28 کیلومتر طول جنوب شرق شهر را در منطقه سیدی به شمال غرب شهر در منطقه الهیه متصل می کند.

در حال حاضر حفاری از دو نقطه انتهای امیریه و صادقیه آغاز شد و انشاالله نقاط دیگر نیز با سرعت بالا فعال خواهند شد. حفاری از سمت الهیه یکی از مطالبات به حق مردم بود که خوشبختانه توانستیم با اخذ مجوز انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای سال 1400 آن را عملیاتی کنیم. امیدوارم تا پایان سال جاری بتوانیم 5.6 کیلومتر میانی این خط را که مابین میدان شهدا و پایانه مسافربری است و به لحاظ عبور از ایستگاه باب الجواد حرم مطهر بسیار مهم و به سبب قرارگیری در بافت فرسوده شهر مشهد از نظر فنی بسیار سخت و پیچیده بوده را به بهره برداری برسانیم.

امیدوارم اشتغال چند هزار نفر در اعماق 40 متری زیرزمین، با بهره برداری از این بخش کام مردم را شیرین کند.

جا دارد از زحمات آقای کاظمی و همکاران ایشان به ویژه آقای کیامرز و همکاران ایشان در شرکت قطارشهری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای ساخت و آقای خواجه نائینی و حاتمی و همکاران ایشان در تامین مالی تشکر ویژه کنم.

به آقای عنبری که طی یک دهه اخیر پیشرفت مترو مدیون تلاش های ایشان برای تامین مالی و گرفتن حق شهرداری از دولت بوده و ناملایمات و مشکلات را در این راه تحمل کردند، خداقوت می گویم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.