| کد خبر: 239083 |

هوشمندسازی تونل‌های ترافیکی تهران ضروری است

مدیر پروژه های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با اشاره به ضرورت هوشمند سازی تونل های ترافیکی، خواستار مشارکت شرکت های دانش بنیان در این امور شد.

تین نیوز

مدیر پروژه های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با اشاره به ضرورت هوشمند سازی تونل های ترافیکی، خواستار مشارکت شرکت های دانش بنیان در این امور شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، سید مهدی پورهاشمی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی تونل‌ها از مهمترین نیازهای زیربنایی حمل و نقل شهری است، از شرکت های دانش بنیان خواست تا ضمن همکاری با سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، طرح ها و ایده های خود در جهت ارتقای امور مربوط به هوشمندسازی تونل های ترافیکی را ارائه کنند.

وی کنترل و مدیریت بحران در تونل های شهری را با توجه به شرایطی همچون فضای بسته و تراکم بالای وسایل نقلیه، امری دشوار دانست و با تاکید بر اینکه فائق آمدن بر شرایطی همچون قطعی برق، آتش سوزی، تصادف، توقفات و نواقص ناگهانی در تونل ها نیازمند همگام سازی زیرسیستم‌های خدماتی است، یادآور شد عدم یکپارچگی زیرسیستم‌های فوق نتیجه ای جز نظارت غیرهوشمند، کاهش بهره‌وری نیروی انسانی و اتلاف منابع مالی نداشته و حتی ممکن است سبب وقوع خسارات غیرقابل جبران جانی و مالی شود.

مدیر پروژه های تونلی سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، با بیان اینکه یکپارچه‌سازی، مانیتورینگ و صدور فرامین ضروری، فراهم ساختن قابلیت اتصال به کلیه زیرسیستم‌های تونلی از قبیل سیستم‌های هوشمند، توزیع برق، روشنایی، تهویه، اعلام و اطفاء حریق و تجهیزات مراکز کنترل، نیازمند ابزار و نرم افزارهای خاص است، خاطرنشان کرد: عملکرد مطلوب سیستم های کنترل نیز مستلزم دریافت بدون وقفه اطلاعات از حسگرهای نصب شده در محدوده تونل و تجزیه و تحلیل این اطلاعات است تا بتوان بدون فوت وقت، جریان ترافیک تونل را کنترل و مدیریت کرد.

گفتنی است مرکز تهران هوشمند از اردیبهشت ۱۳۹۸ اقدام به برگزاری دوره های مختلف «اینو تهران» کرده است تا ضمن معرفی نیازهای فناورانه مناطق، سازمان ها و شرکت های زیر مجموعه شهرداری تهران، مسائل و چالش های اداره شهر با استارت آپ ها، شرکت ها و مجموعه های دانش بنیان کشور به اشتراک گذاشته شده و زمینه های همکاری فناورانه برای چاره جویی و رفع این چالش ها تقویت شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.