| کد خبر: 208915 |

نقش مخرب تحریم‌های آمریکا در روند مبارزه ایران با کرونا

شهردار تهران از تحریم‌های آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشورها با این ویروس به شدت انتقاد و تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را دچار اختلال کرده است.

تین نیوز

شهردار تهران از تحریم‌های آمریکا در شرایط شیوع ویروس کرونا و جنگ کشورها با این ویروس به شدت انتقاد و تصریح کرد که تحریم‌های آمریکا روند مبارزه ایران با ویروس کرونا را دچار اختلال کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، پیروز حناچی در یادداشتی برای روزنامه گاردین که روز شنبه منتشر شد، نوشت؛ برای بسیاری از ما مدیران شهری در ایران یورش ویروس کرونا یک واقعیت مهم زندگی را مورد تأکید کرده است: هیچ شهر، قصبه و ملتی نمی تواند نسبت به بحران های جهانی حتی در گوشه و کنارهای دوردست دنیا بی تفاوت باشد.

وی افزود: در حالی که معیار حکومتداری خوب در طول یک قرن گذشته این بوده است که "جهانی فکر کنیم، محلی عمل کنیم"، امروز ما باید هم محلی و هم جهانی فکر کنیم و هم عمل کنیم. متأسفانه، کوته فکری که در سال های گذشته بر سیاست کشورهای مختلف حاکم بوده ، از بین نرفته است. در عوض، کسانی که به شدت به دنبال دستیابی به "منافع ملی" به دقت تعریف شده با هر قیمتی می باشند در حال افزایش اشت. این رویکرد دارای عواقب بسیار است.

شهردار پایتخت عنوان کرد؛ در ایران ، مدیران شهری با یک بحران بی سابقه بهداشت عمومی روبرو هستند. ارقام نشان می دهد که ۳ هزار و ۱۶۰ نفر تا ۲ آوریل از این بیماری فوت کرده اند و بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است. میزان ابتلا هنوز کند نشده است و بسیاری از مبتلایان در تهران هستند، شهری که من شهردار آن هستم.

حناچی افزود: بدون تردید مواردی وجود دارد که ما می توانیم مانند همه کشورهای دنیا متفاوت عمل کنیم. اما ما تحت شدیدترین رژیم تحریم تاریخ عمل می کنیم. تحریم ایالات متحده نه تنها شرکت ها و اشخاص آمریکایی را از انجام تجارت قانونی با همتایان ایرانی منع می کند، بلکه با توجه به اینکه این تحریم ها فرامرزی است، همه کشورها و شرکت ها نیز برای خودداری از انجام فعالیت های قانونی با ایرانیان، حتی در رابطه با فروش دارو مورد ارعاب قرار می گیرند.

وی بر همین اساس نتیجه گرفت، توانایی من و همکارانم در فراهم کردن زیرساخت های بهداشتی، لجستیکی و سایر موارد ضروری برای مبارزه با این بیماری به شدت کاهش یافته است. ما هر روز این خسران را تجربه می کنیم در حالی که می توانستیم از مرگ افراد جلوگیری کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد:‌ این رفتار ناعادلانه با ایران از طریق سیاست های یک کشور - ایالات متحده - حاصل شده است – کشوری که دولت حاکم آن به نظر می رسد منافع ملی  را در اولویت قرار نمی دهد، بلکه در عوض منافع حزب حاکم را بر منافع ملی ترجیح می دهد.

حناچی افزود: نتیجه چنین سیاست ها و رفتارهای غیرمسئولانه محدود به ایران نیست. آنها همچنین به مردم آمریکا آسیب رسانده اند. در واقع ، امتناع دولت دونالد ترامپ از متوقف کردن جنگ اقتصادی خود علیه ایران مستقیماً مانع تلاش های ما برای مقابله با ویروس می شود که هیچ مرزی نمی شناسد. آیا این با منافع ملی ایالات سازگار است که پاندمیک ویروس کرونا دائمی شود؟

وی خاطر نشان کرد که برای مقابله بهتر با این بحران‌های جهانی جدید، لازم است سیاستمداران بدانند که مسیر پیگیری منافع ملی جدا یا مغایر با منافع جهانی و پاسخگویی بین المللی نیست.

شهردار تهران افزود: موضوعی که از اهمیت مشابه برخوردار است این است که باید بدانیم تا زمانی که اجماع عمومی در سیاست بین الملل فعالانه به سمت کاهش بی عدالتی و نابرابری فراتر از مرزهای ملی و نژادی حرکت نکند، بحران های جهانی همچنان به طور غیرقابل انعطافی هر کشور جهان را به خطر می اندازد.

وی در پایان تصریح کرد: ادامه این شرایط برای جهان امکان پذیر نیست. اگر رهبران جهانی نتوانند از فرصت برای پذیرش تغییر استفاده کنند، همه ما همچنان در برابر بیماری های واگیردار، فاجعه زیست محیطی، گرم شدن کره زمین، تروریسم، افراط گرایی شدید و سایر تهدیدهای مشترک بسیار آسیب پذیر خواهیم بود

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.