| کد خبر: 179794 |

◄ تلفات آلودگی هوای تهران از زبان حناچی

در سال ۹۴، چهار هزار و ۵۷۳ نفر براثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون در تهران جان باختند که 3.1 برابر میانگین جهانی است.

تین نیوز

در سال ۹۴، چهار هزار و ۵۷۳ نفر براثر ذرات معلق بالای ۲.۵ میکرون در تهران جان باختند که 3.1 برابر میانگین جهانی است.

پیروز حناچی، شهردار تهران بابیان این مطلب گفت: در کنار این تعداد سالانه هزار و 494 نفر به‌دلیل بیماری‌های تنفسی دراثر آلودگی هوای تهران به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، حناچی در جریان بازدید از ایستگاه دولت‌آباد خط شش مترو اظهارکرد: در تهران سالانه ۵۷ هزار نفر به‌طور طبیعی فوت می‌کنند. فوت ۱۲۰۰ نفر که عمدتاً مردان در سنین کار و کودکان بالای پنج سال را شامل می‌شوند که این فوتی‌ها ناشی از حوادث هم است. همچنین ۴۰۰ نفر به‌دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی از دنیا می‌روند.

او بابیان اینکه کار مترو مرتبط بامهندسی است گفت: بااین‌وجود این کار ارتباط مستقیم با سلامت شهروندان دارد به همین دلیل ما باید تلاش کنیم خط شش و هفت مترو هر چه سریع‌تر کامل شود.

او تأکید کرد: تلاش می‌کنیم سه ایستگاه دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا را در فاصله کمتر از دو ماه به بهره‌برداری رسانده و از این طریق جنوب تهران را به میدان شهدا متصل کنیم.

شهردار تهران گفت: فکر می‌کنم خط ۶ مترو طولانی‌ترین خط مترو تهران است. در حوزه سیویل این خط بالای ۹۰ درصد پیشرفت کرده‌ایم؛ اما در حوزه تجهیزات عقب هستیم. تلاش می‌کنیم زمینه‌های تکمیل پروژه هرچه سریع‌تر فراهم شود.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در جریان این بازدید گفت: عقب افتادن افتتاح پروژه خط ۶ مترو برای مردم شهر تهران خسارت است. مبالغ زیادی در بحث سیویل مترو هزینه شده است و مبالغی که بانک شهر پرداخت کرده‌ نیز در همین رابطه خرج شده است؛ بنابراین در بخش تجهیزات با مشکل مواجهیم.

پورسیدآقایی افزود: ما از شورای‌شهر نیز مصوبه دریافت کردیم تا برای توسعه مترو اوراق منتشر کنیم و وزارت کشور هم با آن موافقت کرده است. حتماً هزارمیلیارد تومان از اوراق را در همین سال ۹۷ منتشر خواهیم کرد و آن را به خط ۶ اختصاص خواهیم داد؛ اما این کار زمان می‌برد و احتمالاً نقدینگی آن تا برج دو و سه سال بعد محقق نمی‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: امیدواریم بانک شهر، شهرداری و پیمانکاران کمک کنند تا خط ۶ زودتر راه بیفتد. قطعاً پرداخت‌ها را به آنان انجام خواهیم داد. همچنین امیدواریم بانک شهر در بحث تجهیزات نیز مانند سیویل به ما کمک کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.