| کد خبر: 246648 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعلام کرد؛

کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از ۳۹ پروژه ساخت راه تا پایان شهریورماه و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از بهره برداری از ۳۹ پروژه ساخت راه تا پایان شهریورماه و کاهش ۷۰ درصدی تصادفات در پی ساخت بزرگراه خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: در بخش توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور هم در بخش ریلی و هم در بخش های آزادراهی و بزرگراهی طی یکسال گذشته اقدامات خوبی را شاهد بودیم که بخش هایی از آن ها در طول سال به بهره برداری رسید و مورد استفاده مردم قرار گرفت و بخش هایی نیز تا پایان شهریورماه آماده بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته در بخش آزادراهی ۱۲۹ کیلومتر آزادراه احداث شد، عنوان کرد: این میزان همچنان زیر ترافیک نرفته است و امیدواریم تا پایان سال بخش هایی از آن زیر ترافیک قرار بگیرد؛ همچنین نسبت به متوسط سالانه که ۸۶ کیلومتر آزادراه ساخته شده، این میزان مطلوب است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به اینکه در بخش بزرگراه نیز احداث حدود ۵۵۱ کیلومتر بزرگراه و ۱۸۴ کیلومتر راه اصلی کشور را در دستور کار داشتیم، اظهار کرد: بالغ بر ۲۳۷ کیلومتر از این میزان در ۱۶ استان کشور تا پایان شهریور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

خادمی مبلغی که برای ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی سرمایه گذاری شده است را چهار هزار و ۹۵۲ میلیارد تومان خواند و گفت: در استان های مازندران، کرمان، خراسان رضوی، خوزستان، اردبیل، زنجان، فارس، همدان، سیستان و بلوچستان، ایلام، گیلان، تهران و خراسان جنوبی بهره برداری بزرگراهی و راه اصلی را در قالب ۳۹ پروژه شاهد خواهیم بود و در استان ایلام نیز طی چند روز گذشته بهره برداری صورت گرفت و تا پیش از اربعین نیز بخش های دیگری به بهره برداری می رسد.

وی استفاده و تقاضای مردم در بخش بزرگراهی را گسترده تر خواند و تصریح کرد: این امر و ساخت بزرگراه ها تاثیر به سزایی در توسعه مناطق، خصوصا مناطق محروم خواهد داشت. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه امیدواریم با بهره برداری از این پروژه ها بخشی از نیاز مردم و کنترل تصادفات جاده ای را شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: براساس بررسی و برآوردها در مناطقی که بزرگراه ساخته می شود و مسیر را از دو خطه به چهارخطه و از یک باند به دو بانده تبدیل می کنیم، ۷۰ درصد کاهش تصادفات جاده ای را خواهیم داشت؛ چراکه بسیاری از عوامل تصادف را در چهار خطه کردن از بین می بریم. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.