| کد خبر: 211163 |

رئیس هیات‌مدیره شرکت رجا تأکید کرد:

◄ طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به‌طور دقیق در قطارهای رجا اجرا می‌شود

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به شیوه جدید به طور دقیق در قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجا اجرا می‌شود.

تین نیوز

رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی به شیوه جدید به طور دقیق در قطارهای شرکت حمل و نقل ریلی رجا اجرا می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از رجا، رئیس هیأت مدیره شرکت حمل و نقل ریلی رجا درباره اجرای پروتکل‌های بهداشتی در قطارهای این شرکت گفت: از همان آغاز اجرای این طرح، پروتکل‌های بهداشتی مختلفی را به صورت دقیق اجرا کردیم و برای پیشگیری از شیوع کرونا در قطارهای مسافری رجا، طرح فاصله‌گذاری اجتماعی به شیوه جدید طراحی شده است که براساس آن حداکثر ظرفیت هر کوپه به‌جز هنگامی که اعضای یک خانواده در کنار هم می‌نشینند، حداکثر دو نفر در نظر گرفته شده است.

علیرضا محمودی افزود: کلیه کارکنان قطارها مجهز به وسایل حفاظتی همچون ماسک و دستکش هستند و ضدعفونی کوپه‌ها در مبدا و مقصد و گندزدایی راهروها و سرویس‌های بهداشتی پیش از شروع حرکت و در زمان سیر به طور دقیق انجام می‌شود و از اواسط هفته آینده نیز بسته‌های بهداشتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی هیچ هزینه‌ای به نرخ بلیت‌ها اضافه نشده است، خاطرنشان کرد: براساس طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اگر بلیت یک کوپه به صورت خانوادگی خریده شود، محدودیتی از نظر فاصله‌گذاری در کوپه ایجاد نخواهد شد و اعضای یک خانواده چهار نفره می‌توانند در کنار هم در یک کوپه بنشینند.

رئیس هیات مدیره رجا افزود؛ اگر مسافران بلیت‌های یک کوپه چهارنفره را به صورت انفرادی خرید کنند، در آن کوپه تا سقف دو مسافر جای خواهند گرفت تا فاصله حدود ۱/۵ متری مورد نظر وزارت بهداشت رعایت شود. 

علیرضا محمودی در خصوص اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد: تذکرات لازم به مسؤولان قطارها داده شده است تا حد امکان از عدم رعایت نکات بهداشتی مورد تاکید جلوگیری کنند. 

وی با بیان اینکه رجا یک شرکت دولتی نیست و در این شرایط نیز درآمد رجا و دیگر شرکت‌های مسافری ریلی تقریبا نزدیک صفر است گفت: با وجود اینکه هیچ دستگاهی اجرای این پروتکل‌ها را به رجا ابلاغ نکرده بود اما به صورت داوطلبانه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را تحت نظارت شرکت راه آهن اجرا می‌کنیم. 

محمودی کاهش حجم تقاضای سفر در ماه فروردین را نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و افزود: براین اساس قطارهای خود را با توجه به تعداد مسافران تجمیع و برنامه سفر بسیاری از قطارها را لغو کردیم. 

رئیس هیأت مدیره شرکت رجا با اشاره به هزینه‌هایی که به شرکت تحمیل شده است گفت: طبق آخرین گزارش‌ها از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در مجموع حدود ۵۰ میلیارد تومان وجه را باید به مسافران باز می‌گرداندیم که بخش زیادی از این مبالغ مربوط به  بلیت‌هایی می‌شود که مسافران لغو کردند و ما براساس دستور راه‌آهن باید ۱۰۰ درصد وجه دریافتی را مسترد می‌کردیم که تا امروز درصد قابل توجهی از این ارقام برگردانده شده است، ولی به دلیل ضرر و زیان مالی شرکت در اثر کاهش حجم سفرها هنوز تعدادی از مسافران از آژانس‌ها و سرویس‌های اینترنتی فروش بلیت طلبکار هستند که امیدواریم در هفته‌های آتی بتوانیم با تامین وجه برای سامانه‌های فروش، پرداختی بلیت‌های استردادی به مسافران نیز کامل شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محید 0 0

    همین الان سوار قطار قم به تهران شدم. دقیقا بغل دستم یه نفر نشسته و بلیط داره... کدوم فاصله گذاری آخه!!!