| کد خبر: 174079 |

◄ هزینه‌های جانبی قطارهای مسافری افزایش یافت

با افزایش قیمت مواد مصرفی و قطعات واگن‌های مسافری که متاثر از افزایش قیمت فولاد و محصولات پتروشیمی است، هزینه تعمیرات قطارها افزایش چشمگیری یافته است و دلیل مهم آن عدم تخصیص ارز با تعرفه مناسب به بخش مسافری و همانند گذشته است.

تین نیوز

با افزایش قیمت مواد مصرفی و قطعات واگن‌های مسافری که متاثر از افزایش قیمت فولاد و محصولات پتروشیمی است، هزینه تعمیرات قطارها افزایش چشمگیری یافته است و دلیل مهم آن عدم تخصیص ارز با تعرفه مناسب به بخش مسافری همانند گذشته است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت رجا ضمن بیان مطلب بالا، گفت: با افزایش تعرفه‌های خرید و تعمیر واگن‌ها، هزینه تامین قطعات به‌سرعت تا سقف هفت‌میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

محمد رجبی ادامه داد: هزینه بازسازی واگن‌ها نیز به بیش از یک میلیارد تومان بالغ می‌شود که در صورت تخصیص ارز 4200 تومانی، این هزینه تا حدود 800 میلیون تومان کاهش می‌یابد.

رجبی تاکید کرد: شرکت‌ها همین حالا هم برای تامین همین ارقام برای تعمیر و نگهداری واگن‌ها مشکلات فراوانی دارند.

رییس انجمن صنفی ریلی تصریح کرد: تامین این میزان از هزینه‌ از توان شرکت‌ها خارج است؛ چراکه شرکت‌ها در این شرایط نمی‌توانند با انجام تعمیرات اساسی واگن‌ها، آن‌ها را برای سیر آماده کنند.

رجبی خاطرنشان کرد: ما از دولت می‌خواهیم که با تخصیص ارز و منابع ویژه با سود کم‌بهره به شرکت‌ها کمک کنند تا با نرخ  ارز مناسب، چرخ، سیستم ترمز، باتری و... را از خارج کشور وارد کنند.

مدیرعامل شرکت رجا اضافه کرد: اگر این امر ممکن نشود، به دلیل عدم وجود صرفه اقتصادی، ظرفیت صندلی‌ها را به‌سرعت از دست می‌دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.