| کد خبر: 268976 |

امکان تولید انبوه قطار ملی فراهم شد

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین جزئیات ساخت قطار ملی مترو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ورود ۳ تا ۵ رام قطار ملی به متروی تهران در صورت تأمین اعتبارات خواهد بود.

تین نیوز

معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد آخرین جزئیات ساخت قطار ملی مترو توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ورود ۳ تا ۵ رام قطار ملی به متروی تهران در صورت تأمین اعتبارات خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محسن هرمزی  در مورد آخرین وضعیت تولید انبوه قطار ملی مترو در تهران، گفت: نیمه دوم امسال، با اخذ مجوز رسمی از مراجع بین المللی معتبر ، شرایط برای تولید انبوه قطار ملی مترو که عمق داخلی سازی آن ۸۵ درصد است، فراهم شد که در فرآیند طراحی و ساخت نخستین نمونه قطار ملی مترو، ۲۵ شرکت دانش بنیان همکاری داشتند.

به گفته معاون حمل و نقل شهرداری تهران، در واقع هم افزایی توان علمی و اجرایی شرکت های دانش بنیان و ارگانهای مرتبط با صنایع داخلی، یکبار دیگر این واقعیت را متبلور ساخت که می توان با تکیه بر توانمندی نیروهای ایرانی، کارهای بزرگ، سخت و پیچیده را به سرانجام رساند. این پروژه نیز محصول همراهی نهادهای مخالفی از جمله نهاد علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، جهاد دانشگاهی، مپنا لوکوموتیو و شرکت واگن سازی تهران بود که خوشبختانه زحماتشان با موفقیت به بار نشست. 

مدیر عامل شرکت متروی تهران ادامه داد: برای تأمین منابع مالی لازم جهت اجرایی شدن قرارداد تولید ۱۱۳ دستگاه واگن مترو توسط شرکت واگن سازی تهران، تخصیص بودجه از محل فروش حواله نفت به میزان  ۷۷ میلیون یورو مصوب شد که بانک شهر باید آن را کارسازی کند که چنین روندی مستلزم مجوز ترک تشریفات است و باید وزرای کشور، اقتصاد و دارایی و صنایع و معادن آن را امضاء و تأیید کنند، البته  این امر در حال انجام است و بعد از آن و با محقق شدن و قطعیت تأمین منابع مالی، خط تولید قطار ملی مترو متناظر با قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن راه میفتد.

وی در ادامه به فعالیت های جاری شرکت واگن سازی تهران در زمینه تولید قطار ملی مترو و به موازات آن طی مراحل اداری برای اجرایی شدن قرارداد ۱۱۳ دستگاه واگن مترو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر یک نمونه از قطار ملی به صورت کامل ساخته شده و برای سیر آزمایشی در یکی از خطوط شبکه متروی تهران تا مسافت ۵۰ هزار کیلومتر آماده است. همچنین دو قطار دیگر از این نمونه هم در حال ساخت است که بدنه یکی از قطارها کامل و از اتاق رنگ نیز خارج شده است و مراحل ساخت بدنه قطارهای دوم و سوم نیز در حال انجام است.

هرمزی با بیان اینکه در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، سال آینده می توان بین ۳ تا ۵ رام قطار از روی نمونه نخست قطار ملی ساخته شده را تولید و به ناوگان حمل و نقل ریلی پایتخت افزود، ادامه داد: در حقیقت به موازات قرارداد تولید واگن مترو از محل فاینانس خارجی با چینی ها، تولید داخلی نیز با قوت دنبال می شود تا جبران عقب ماندگی شبکه متروی پایتخت در زمینه تأمین ناوگان حمل و نقلی و پاسخگویی به نیاز انباشته این شبکه، هر چه سریعتر برطرف و جبران شود.

وی در پایان اظهار کرد: البته در همان قرارداد خرید واگن از چینی ها نیز، قرار بر این شده که فناوری ساخت قطعات و تجهیزات قطار مترو به شرکت های ایرانی منتقل شده و حتی بخش قابل توجهی از واگن ها در داخل کشور تولید شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.