| کد خبر: 267665 |

◄ آمار افتتاحیه های سال ۱۴۰۲ شبکه مترو تهران، بالاتر از میانگین ۲۵ سال گذشته

شبکه مترو تهران، امسال افتتاحیه های متعدد و ارزشمندی را پشت سر گذاشته و در صورت افتتاح 3 ایستگاه دیگر در خط ۶ ، آمار ایستگاه های بهره برداری شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از میانگین 25 سال گذشته این شبکه خواهد بود.

تین نیوز

شبکه مترو تهران، امسال افتتاحیه های متعدد و ارزشمندی را پشت سر گذاشته و در صورت افتتاح 3 ایستگاه دیگر در خط ۶ ، آمار ایستگاه های بهره برداری شده در سال ۱۴۰۲ بالاتر از میانگین 25 سال گذشته این شبکه خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گر چه تاریخ تاسیس شرکت مترو تهران به سال ۱۳۵۴ باز می گردد اما فعالیت های اجرایی مستمر برای احداث خطوط و ایستگاه ها از سال ۱۳۶۵ آغاز شد و نخستین ایستگاه ها در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد؛ این ایستگاه ها شامل 3 ایستگاه وردآورد، صادقیه و کرج در خط 5 بود.

از آن سال تا به امروز، غیر از سال ۱۳۷۹ که هیچ ایستگاهی افتتاح نشد، در دیگر سال ها به تناوب، ایستگاه های مختلفی در خطوط هفتگانه به بهره برداری رسید تا این شبکه به مرور زمان شکل بگیرد. در واقع طی ۲۵ سال گذشته و تا پاییز امسال، ۱۵۵ ایستگاه افتتاح شده است که میانگین احداث و تکمیل کمی بیش از ۶ ایستگاه در هر سال را نشان می دهد.

مترو آرمان

غیر از سال ۱۳۸۰ که طی یک سال ۱۵ ایستگاه مترو به بهره برداری رسید، در هیچ سالی تعداد ایستگاه های افتتاح شده این شبکه به بیش از ۹ ایستگاه نرسیده و فقط در ۴ سال رکورد تکمیل 9 ایستگاه در یک سال رخ داده است.

امسال نیز افتتاحیه های شبکه مترو تهران با بهره برداری از ایستگاه علامه جعفری در بخش توسعه غربی خط ۴ آغاز شد و در ادامه ۵ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ ، ۷ و امتداد خط یک به بهره برداری رسید که مهمترین و شاخص ترین آنها، ایستگاه شهر پرند به همراه ۱۹ کیلومتر مسیر ریلی تا ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) بود.

مترو پرند

به این ترتیب با افتتاح 3 ایستگاه بهار شیراز، آیت ا... کاشانی و شهدای کن در خط ۶ ، آمار ایستگاه های افتتاح شده امسال به 9 ایستگاه می رسد که بالاتر از میانگین افتتاحیه های ۲۵ سال گذشته (به لحاظ تعداد ایستگاه) بوده و در نوع خود یک کارنامه قابل توجه به حساب می آید.

مترو شهر زیبا

مترو شهران

البته در سال ۱۴۰۲ نخستین پست برق مستقل خط ۶ به همراه چند ورودی جدید در خطوط 3، 4، ۶ و ۷ نیز به بهره برداری رسیده یا می رسد و غیر از آغاز عملیات حفاری مکانیزه خط ۱۰ مترو (از خطوط جدید شبکه)، عملیات اجرایی احداث خط ۱۱ هم قرار است شروع شود.

متروعلامه جعفری

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.