| کد خبر: 266793 |

مردم ری تا 2 سال منتظر خط 6 مترو نباشند

مجری خط 6 مترو گفت: خط 6 مترو در شهرری 5 ایستگاه دارد که از سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شده و با یک راندمان پایین تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اکنون اجرای پروژه سرعت گرفته و دو سال دیگر 2 ایستگاه آن افتتاح می‌شود.

تین نیوز

مجری خط 6 مترو گفت: خط 6 مترو در شهرری 5 ایستگاه دارد که از سال 95 عملیات اجرایی آن آغاز شده و با یک راندمان پایین تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که اکنون اجرای پروژه سرعت گرفته و دو سال دیگر 2 ایستگاه آن افتتاح می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، عباس فتحعلی پور مجری خط ۶ مترو با بیان اینکه عملیات اجرایی خط ۶ به طول ۳۲ کیلومتر و با پیش بینی ۲۷ ایستگاه در سال ۱۳۹۴ آغاز شد، اظهار کرد: این خط مترو جنوب شرق تهران را به شمال غرب وصل می کند که هم اکنون ۲۰ ایستگاه آن فعال است و قرار است تا پایان سال جاری ۳ ایستگاه کاشانی، شهدای کن و بهار شیراز افتتاح شود.

وی سپس به طرح توسعه خط ۶ اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۵ طرح توسعه در جنوب این خط کلید خورد و قرار شد حدود ۱۰ کیلومتر دیگر با پیش بینی ۵ ایستگاه، پس از ایستگاه دولت آباد احداث شود که ایستگاه های صفائیه، ابن بابویه، میدان شهرری، حرم عبدالعظیم و ایستگاه تبادلی با راه آهن در نظر گرفته شد.   

۳۰ درصد پیشرفت کار در مدت ۷ سال

مجری خط ۶ مترو ادامه داد: اجرای طرح توسعه خط ۶ در محدوده شهرری روند خیلی کندی داشته و با راندمان بسیار پایین کار کرده و در طی این مدت تنها ۳۰ درصد پیشرفت کار داشته است که از جمله عوامل آن موضوعات مالی و تغییرات مدیریت شهری و رویکردهای متفاوت به این طرح بوده است.

فتحعلی پور با بیان اینکه در مدت حدود یک سال گذشته، اجرای پروژه سرعت گرفته است، تصریح کرد: در حال حاضر عمده حفاری های تونل خط ۶ انجام شده و تنها ۲۲۰ متر از آن باقی مانده است که نهایتا تا ۲ ماه آینده به اتمام می رسد و پس از پایان حفاری، دستگاه تی.بی.ام برای حفاری تونل خط ۱۰ آماده خواهد شد.

احداث هاب حمل و نقلی در ایستگاه پایانی خط ۶

وی در ادامه بیان کرد: در ایستگاه پایانی خط ۶، یک هاب حمل و نقلی احداث می شود که ایستگاه راه آهن جنوب شهر تهران نیز در این محل احداث خواهد شد و در واقع این مجموعه فاخر که برای اولین بار چنین مجموعه ای در پایتخت ایجاد می شود، شامل خط ۶ مترو، خط ۱ مترو، خطوط حومه ای و ایستگاه سریع السیر تهران مشهد خواهد بود و در آینده نیز خطوطی به سمت کربلا طراحی خواهد شد.

مجری خط 6 مترو ابراز کرد: ایستگاه تبادلی مترو جوانمرد قصاب از این موضوع متفاوت بوده و فقط تبادل خط 1 مترو با خط راه آهن است اما در این هاب حمل و نقلی، خطوط مترو و ایستگاه راه آهن در یک مجموعه قرار دارند. طراحی یک هاب دیگر نیز برای شمال غرب تهران در نظر گرفته شده است.

اولین ایستگاه خط ۶ مترو در شهرری، ۲ سال دیگر افتتاح می شود

فتحعلی پور اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز خط ۶ را حدود ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از میان این پنج ایستگاه، ۲ ایستگاه میدان شهرری و حرم عبدالعظیم حدودا پس از ۲ سال آینده با اعتباری در حدود ۳ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می رسد که البته سرعت اجرای پروژه منوط به تامین به موقع منابع مالی است.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.