| کد خبر: 261407 |

طلب ۵۵۰ میلیارد تومانی شرکت بهره‌ برداری متروی تهران وصول می‌ شود

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: مشکل بهینه سازی مصرف سوخت رفع شده و ۵۵۰ میلیارد تومان از این محل طلبکار شده ایم.

تین نیوز

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: مشکل بهینه سازی مصرف سوخت رفع شده و ۵۵۰ میلیارد تومان از این محل طلبکار شده ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مسعود درستی در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری متروی تهران برای سال های ۱۴۰۰ و  ۱۴۰۱ گفت: اختلاف حسابی با شرکت واگن سازی در سال ۱۴۰۰ بوده که در سال ۱۴۰۱ لحاظ نشده است. شرکت واگن سازی ۳۲ میلیارد تومان از ما طلب دارد که به دلیل عدم وجود اسناد، ما این موضوع را قبول نداریم. آخرین توافق این بوده که آخرین مستندات ارائه شود و در یک کارگروه این اسناد مورد بررسی قرار بگیرد و اگر مورد توافق قرار نگرفت به کمیسیون ماده ۳۸ برود.

وی با بیان اینکه مشکل بهینه سازی مصرف سوخت رفع شده و ۵۵۰میلیارد تومان از این محل طلبکار شده ایم افزود: باید سازمان مدیریت اجازه پرداخت را بدهد که خوشبختانه عدد قابل توجهی است و از ظرفیت حضور شهردار تهران در هیات دولت بهره خواهیم برد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه ادامه داد: قرارداد بیمه در پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام می رسد و تمام دارایی های انبار در آن زمان بیمه شده و پس از آن دارایی ها بیمه ندارد؛ آخرین قرارداد ما با بیمه ایران به اسفندماه سال ۱۴۰۰ برمی گردد که مقرر شده قرارداد شناور با بیمه ایران منعقد شود.

وی با اشاره به اینکه از گذشته شرکت بهره برداری مترو ۲۸۰۰ میلیارد تومان زیان ده بوده است تاکید کرد: ما هیچ امیدی به اینکه در آینده به شرکت سودده تبدیل شویم، ثبت نکرده ایم و این بند در گزارش سال ۱۴۰۱ لحاظ نشده است.

درستی افزود: در اواخر سال ۹۷ مقرر می شود که بر اساس یک تفاهم نامه طی ۹ ماه، شهر جدید هشتگرد هزینه ها را پرداخت کند و بهره برداری آغاز شود؛ دو سال از آن ۹ ماه گذشته و در ۳۱ مرداد امسال جلسه ای با استاندار البرز و مدیر عامل شهر جدید هشتگرد داشتیم و صورت جلسه ای امضاء شد که بر اساس آن زمینی به شهرداری تهران برای پرداخت مطالبات گذشته و آینده تحویل داده شود. در ۱۵ مهر نیز جلسه بعدی برگزار می شود و تاکنون زمینی انتقال داده نشده؛ البته قول دادند که تا ۱۵ مهرماه تحویل زمین انجام خواهد شد، اما به این معنا نیست که اقدامات را در مسیر هشتگرد متوقف کنیم.

وی با اشاره به زیان انباشته نزدیک به ۱۴۰ هزار برابری شرکت مترو گفت: ۱۳۹ هزار برابر شدن نسبت به سرمایه شرکت که صفر است، عدد کوچکی است و ممکن است امسال از مرز ۱۵۰ هزار برابر نیز بگذرد؛ اما به دنبال این هستیم که با افزایش سرمایه از شمول ماده ۱۴۱ خارج شویم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه ما امروز در ساختمانی مستقر هستیم که سند مالکیت آن در شرکت مترو وجود ندارد، افزود: شهرداری برای املاک و مستغلات خود آیین نامه هایی دارد؛ اما موضوعات به هم گره خورده و نمی دانیم که تعیین تکلیف آن را می توانیم در سال ۱۴۰۲ باز کنیم یا خیر. اما در ماه های اخیر پیگیری های متعددی را انجام داده ایم.

درستی با اشاره به اینکه در نیمه اول سال ۱۴۰۰ مالیات حقوق پرسنل به موقع پرداخت نشده بود، تأکید کرد: از نیمه دوم به بعد مالیات حقوق کارکنان پرداخت شده و تا پایان امسال جرائم مشخص خواهد شد و به دنبال تعیین تکلیف و تقسیط جرائم هستیم. به احتمال زیاد این بند امسال از بند گزارش حسابرسی خارج می شود. اساسنامه شرکت در شورای تحول اداری شهرداری در حال بررسی است. کاری که ما باید انجام می دادیم، صورت گرفته اما پیگیری های لازم را هم انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه در یک یا دو سال اخیر تغییراتی در واگذاری اماکن تجاری و تبلیغاتی انجام شده است، گفت: تمام مزایده های ما در سامانه بارگذاری می شود و از کسی که می خواهد شرکت کند پیشاپیش به اندازه اجاره یک سال آینده، تضامین را دریافت خواهیم کرد. فضاهای تجاری شرکت بهره برداری مترو بسیار زیاد است و اینکه بازهم افراد بدحساب وجود داشته باشند و ما را درگیر دادگاه و شکایت کنند هم وجود دارد؛ اما با توجه به وجود تضامین، سعی می شود که حق و حقوقی از شرکت ضایع نشود.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه در زمینه به روز رسانی اطلاعات کارمندان رسمی و قراردادی باید بگوییم که یک یا دو شرکت در سطح شهرداری هنوز به سامانه متصل نشده اند، افزود: این امور را باید سازمان فاوا انجام دهد و به نظر می رسد که شرکت بهره برداری تا پایان امسال از سامانه جامع منابع انسانی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: در  ۱۰ ماه اخیر حتی یک نفر از بیرون مجموعه وارد شرکت بهره برداری نشده، گفت: بنده ۱۰ ماه پیش به تنهایی وارد مجموعه شدم و حتی یک نفر را چه از شهرداری و چه خارج از شهرداری وارد مجموعه نکرده ام. ما به هیچ عنوان به سپرده های شرکت بهره برداری مترو دست نزده ایم. در شرکت مترو حساب سپرده ها وجود نداشت و عدد آن بسیار سنگین است اما در شرکت بهره برداری مترو، حساب سپرده ها وجود دارد و سالیان سال است که حساب تشکیل شده و استفاده از سپرده ها به هیچ عنوان وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: برای تعیین تکلیف بندهای گزارش حسابرسی، موارد را پیگیری و هر آنچه نتوانم انجام دهم را در یک ماه پیش رو در گزارشی ارسال خواهم کرد و فرصت خواهم خواست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.