| کد خبر: 259217 |

◄ توسعه خطوط هفت‌ گانه متروی تهران تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟

خطوط فعلی شبکه مترو تهران، غیر از آنچه در طرح مصوب اولیه برای هر خط تعیین شده است، هر یک دارای طرحهای توسعه ای و همچنین انشعاباتی هستند که در مطالعات تکمیلی این خطوط به تصویب رسیده است تا کارایی و فراگیری آنها به مرز حداکثر ممکن برسد.

تین نیوز

خطوط فعلی شبکه مترو تهران، غیر از آنچه در طرح مصوب اولیه برای هر خط تعیین شده است، هر یک دارای طرحهای توسعه ای و همچنین انشعاباتی هستند که در مطالعات تکمیلی این خطوط به تصویب رسیده است تا کارایی و فراگیری آنها به مرز حداکثر ممکن برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در بررسی طرح توسعه و انشعابات خطوط هفتگانه مترو تهران به این نتیجه می رسیم که ماموریت ساخت 53 کیلومتر مسیر و 37 ایستگاه برای بهبود بهره وری کل شبکه مترو تعریف شده است؛ البته خط 5 که بین تهران و البرز فعال می باشد، از این امر مستثنی است.

در خط یک 3 کیلومتر مسیر انشعابی و 3 ایستگاه جدید مورد مطالعه قرار گرفته که هنوز اجرای آن قطعی نشده است.

در خط 2 بحث توسعه شرقی خط مطرح است تا شبکه مترو به نحوی با ترمینال جدید شرق ارتباط پیدا کنند.

در خط 3 غیر از یک انشعاب 6 کیلومتری در بخش شمال غربی خط، طرح توسعه جنوبی آن تا بیمارستان کودکان حکیم مدنظر قرار دارد.

خط 4 دارای دو فاز توسعه ای در شرق و غرب آن است؛ توسعه غربی به طول تقریبی 4 کیلومتر مسیر و 3 ایستگاه که نخستین ایستگاه از این بخش به نام ایستگاه "علامه جعفری" اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری رسید و قرار است در ادامه راه، دو ایستگاه آیت ا... کاشانی و میدان چهارباغ نیز افتتاح شود. توسعه شرقی خط 4 اما در 2 فاز تعریف شده که شامل 11 کیلومتر مسیر و 10 ایستگاه بوده و این خط را تا محدوده حکیمیه و دانشگاه شهید عباسپور توسعه می بخشد. در خط 4 انشعاب فرودگاه مهرآباد نیز وجود داشته که البته تکمیل و در حال بهره برداری است.

خط 6 دارای بخش توسعه جنوبی تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است که حفاری آن به طول 6 کیلومتر به اتمام رسیده اما قرار است امتداد آن تا اتصال به ایستگاه راه آهن جمهوری اسلامی ایران و همچنین برقراری ارتباط با خط یک (به طول 3 کیلومتر دیگر) ساخته شود. به این ترتیب در مجموع 9 کیلومتر مسیر و 5 ایستگاه دیگر به خط 6 افزوده می شود.

خط 7 نیز طرح توسعه شمال غربی را پیش رو دارد که در این مسیر 5 کیلومتر تونل و 4 ایستگاه جدید می تواند احداث شود؛ این طرح در مراحل مقدماتی شروع عملیات اجرایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    توسعه ادامه و انشعابات خطوط 7 گانه ضروری هست

  • ماجد 1 5

    دزدان و حرومزادگان تهران (شهرداری ها ، فرمانداری ، وزارت کشور، وزارت راه و شهر سازی ، مجلس ، رئیس جمبون ، و خرهای بزرگ ) گویا برای متروی پردیس فکری ندارند اصلا