| کد خبر: 256595 |

◄ 3 مرحله تست دیگر تا اخذ مجوز اولیه بهره برداری از قطار ملی مترو

یکی از اهداف کلان برنامه هفتم توسعه در زمینه صنایع ریلی کشور ، استفاده از فناوری های داخلی و ایجاد فرصت برای صنعتگران و دست اندرکاران این حوزه ، جهت بومی سازی ، برقی سازی و هوشمند سازی صنعت ریلی است .

تین نیوز

یکی از اهداف کلان برنامه هفتم توسعه در زمینه صنایع ریلی کشور ، استفاده از فناوری های داخلی و ایجاد فرصت برای صنعتگران و دست اندرکاران این حوزه ، جهت بومی سازی ، برقی سازی و هوشمند سازی صنعت ریلی است ؛ هدف میان مدت این طرح ، توانمند سازی صنایع ریلی به منظور تامین لکوموتیو ، واگن ، ترن های مورد نیاز کشور و همچنین احیا و به روز رسانی قطارهای خود کشش در افق سال ۱۴۰۴ بوده و پروژه طراحی و ساخت قطار ملی مترو که به مراحل پایانی تست های فنی و اخذ مجوز بهره برداری رسیده است ، در همین راستا مد نظر قرار داشته است .

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) «سید کاظم طاهرزاده» مدیر کارگروه طراحی و ساخت قطار ملی مترو ضمن ارائه توضیحات فوق ، در مورد آخرین وضعیت به سرانجام رسیدن این پروژه گفت: خوشبختانه تست های استاتیک قطار ملی مترو کلا به اتمام رسیده و تست های دینامیک آن نیز درحالت بی بار با موفقیت پشت سر گذاشته شده است .

طی این تست ها در سرعت های ۱۰تا ۸۰ کیلومتر، نیروی رانش وترمز در حالت های ترمز پنوماتیک و ترمز بلندینگ به تناوب و به صورت هر ۱۰ کیلومتر افزایش انجام شده و ترمز ضدلغزش هم به خوبی امتحان خود را پس داده است .

از طرفی شتاب رانش و شتاب ترمز در سرعتهای مختلف آزمایش شده و نمودار حاصل از تست های آن با استانداردهای جهانی مطابقت داشته است ؛ ضمن اینکه خط ترمز هم در سرعت های مختلف اندازه گیری شده است . این تست ها با بارگذاری های   ۵نفر در هر مترمربع و نیز ۸ نفر در هر متر مربع می بایست در سرعت های ۲۰ و ۸۰  کیلومتر بر ساعت تکرار شود.

همچنین تست خروج از خط در سرعت مجاز به علاوه با ۱۰ درصد افزایش سرعت در مقاطع و قوس های۴۰۰ و۶۰۰ و۸۰۰ متر و نیز خط مستقیم هم انجام خواهدشد. تست حرکت در شیب و بکسل قطار باردار ، تست های بعدی برای تکمیل این مرحله خواهدبود .

قطار ملی 2

قطار ملی

تست 3 مترو

طاهر زاده در پایان صحبت های خود با اشاره به تلاش جمعی از نهادهای ذیربط ، شرکت های دانش بنیان متعدد ، کارشناسان و مهندسان ایرانی و عوامل مختلف فنی و تخصصی برای به ثمر نشستن این پروژه ملی گفت: طراحی و ساخت قطار ملی مترو با عمق داخلی سازی ۸۵ درصد ، یک فناوری پیشرفته را شامل می شود که امروز با یک عزم عمومی در حال نتیجه دادن بوده و در مرحله اخذ مجوز اولیه ، فقط ۳ مرحله تست دیگر باقی مانده که امیدواریم اوایل تابستان امسال ، آن تست ها نیز با موفقیت پشت سر گذاشته شده و استاندارد های لازم اخذ شود تا فرآیند تولید انبوه قطار ملی مترو از همین امسال در شرکت واگن سازی تهران آغاز گردد .

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.