| کد خبر: 242894 |

◄ اختصاص ۸ هزار میلیارد ریال برای خرید قطعات و تجهیزات مترو تهران

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از انعقاد قرارداد ۸ هزار میلیارد ریالی با بانک شهر و شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه برای خرید قطعات و تجهیزات ناوگان مترو خبر داد.

تین نیوز

مهدی شایسته اصل با اشاره به اختصاص هشت هزار میلیارد ریال براب خرید تجهیزات مورد نیاز این ناوگان گفت: قرارداد خرید قطعات و تجهیزات، باتوجه‌به نیازهای مترو تهران در خصوص تجهیز ناوگان بخصوص در حوزه قطعات و تجهیزات راهبردی و اضطراری و رفع مسئله خالی بودن انبارها که به این دوره مدیریتی منتقل شده بود، به دستور شهردار تهران و حمایت شورای اسلامی شهر تهران منعقد شد.

به گزارش تین نیوز از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه؛ وی افزود: در حال حاضر این قرارداد جاری شده و مراحل ثبت سفارش در حال طی شدن است. قطعات به‌مرورزمان بر اساس نوع قطعه و زمان موردنیاز برای ساخت و خرید، تأمین می‌شوند که این موضوع منجر به اورهال و نوسازی ناوگان خواهد شد.  

شایسته با اشاره به اینکه بانک شهر و شرکت سرمایه‌گذاری شهر آتیه مسئولیت خرید قطعات و تأمین مالی را برعهده گرفته‌اند گفت: معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز تمامی ضمانت‌های لازم (اعم از نقد و غیر نقد) را بر عهده دارد. امیدواریم هرچه سریع‌تر این قرارداد عملیاتی شده و قطعات و تجهیزات موردنیاز مترو تأمین شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه تصریح کرد: با انجام این کار ما می‌توانیم در میان‌مدت، شاهد کاهش خرابی‌ها باشیم و این دوران بحرانی که از گذشته به این دوره مدیریتی منتقل شده، به یک شرایط امن و ایمن مبدل شود.

وی همچنین به هماهنگی‌های به عمل آماده برای انعقاد قرارداد با یک شرکت خارجی برای ارتقا و اورهال  قطارهای فرسوده متروی تهران اشاره کرد و افزود: مراحل اولیه برای جذب صد میلیون یورو فاینانس خارجی شکل‌گرفته است و ان‌شاءالله با کمک و همکاری شرکت واگن‌سازی تهران این اتفاق صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه گفت: پس از نهایی شدن این قرارداد جزئیات را اعلام خواهیم کرد.

شایسته در پایان از شهردار تهران دکتر زاکانی و همچنین معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران که دستورات ویژه‌ای در بحث مترو دادند و بودجه مناسبی برای سال ۱۴۰۱ مترو پیش‌بینی کردند تشکر کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم با عملکرد خوبمان و تلاش نیروهای عملیاتی که کارکنان خدوم و زحمتکش این شرکت هستند، شرایط بسیار مطلوبی را برای متروی پایتخت و کلان‌شهر کرج ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، ناوگان مترو تهران و حومه در هفت خط و بیش از ۱۴۰ ایستگاه فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.