| کد خبر: 232933 |

عدم توقف ضدعفونی مترو تا عادی شدن شرایط کرونا

روند ضدعفونی کردن تمامی ایستگاه ها و قطارهای شبکه متروی تهران و حومه براساس پروتکل‌های ابلاغی تا زمان عادی اعلام شدن وضعیت توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

نایب رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: روند ضدعفونی کردن تمامی ایستگاه ها و قطارهای شبکه متروی تهران و حومه براساس پروتکل‌های ابلاغی تا زمان عادی اعلام شدن وضعیت توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی عبداله پور با اشاره اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد احتمال انتقال ویروس کرونا ازطریق سطوح بسیار کم و حتی امکان پذیر نیست، افزود: با تمام این گفته ها همچنان ضدعفونی کردن قطارها  و ایستگاه های متروی تهران و حومه با توجه به پروتکل های ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا همانند قبل انجام می‌شود و تا  زمانی‌ که ستاد مقابله با کرونا یا وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی اوضاع را عادی اعلام کند، ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بعد از گذشته حدود ۱۷ ماه زندگی با ویروس کرونا بیشتر به مساله انتقال ویروس از طریق هوا و دستگاه تنفسی تاکید می‌شود و ما نیز از مسافران می خواهیم دستورالعمل استفاده از ماسک را در ایستگاه ها و واگن های مترو جدی بگیرند و ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضرور در ساعات پیک در صورت مشاهده ازدحام جمعیت برای سوار شدن به قطار عجله نکنند و تا آمدن قطار بعدی صبر کرده تا واگن های خلوت تر را انتخاب کنند.

مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: قطارها روزانه در چند نوبت، با دو روش خشک و تر در سیستم‌های مکانیزه شستشو، نظافت و ضدعفونی می‌شوند، همچنین نظافت و ضدعفونی تمامی قطارها در ایستگاه‌های ابتدایی و انتهایی هرخط نیز به صورت خشک انجام می‌شود.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه، وی با اشاره به اینکه تمامی ایستگاه‌ها، قطارها و تجهیزاتی که مسافران با آن در ارتباط هستند از جمله هندریل پله برقی‌ها، گیت‌ها، صندلی‌ها، پله‌های ثابت و دستگاه‌های شارژ بلیت نیز ضدعفونی می‌شوند، خاطرنشان کرد: ضدعفونی‌ کردن فضای ایستگاه ها و واگن‌ها و دیگر وسایل موجود در قطارها بر اساس استانداردها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی در زمینه ضدعفونی انجام می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.