| کد خبر: 163674 |

◄ خط 7 مترو تا آخر اردیبهشت فعال می‌شود

تا اواخر اردیبهشت خط هفت مترو تهران که به دلیل مشکلات فنی و ایمنی بسته شده بود مجدداً راه‌اندازی می‌شود. محسن پورسید‌آقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: از همه راه‌های ممکن برای بهبود حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنیم

تین نیوز

تا اواخر اردیبهشت خط هفت مترو تهران که به دلیل مشکلات فنی و ایمنی بسته شده بود مجدداً راه‌اندازی می‌شود.

محسن پورسید‌آقایی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با اعلام این خبر گفت: از همه راه‌های ممکن برای بهبود حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنیم

پورسید‌آقایی گفت: مناقصه‌ 630 دستگاهی که وزارت کشور باید برای واگن‌های مترو دنبال می‌کرد در جلسه‌ای که با معاون اول رئیس‌جمهور داشتیم پیگیری شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران بابیان اینکه قرار است پاکت مناقصه‌ بازشده و برنده مشخص شود، اظهار کرد: درنهایت وزارت کشور از میان 3 شرکت‌کننده برنده نهایی مناقصه را اعلام خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه 3 شرکت در مناقصه حضور داشتند خاطرنشان کرد: 2 شرکت که ضمانت‌نامه‌ها و اسناد فنی آن‌ها مورد تأیید قرار نگرفته‌ بود و تنها یک شرکت که اسناد فنی‌اش مورد تأیید بود، هفته آینده پاکت قیمت‌ها بازخواهد شد و تکلیف آن 630 واگن مشخص می‌شود.

پورسیدآقایی تصریح کرد: با دستور جهانگیری‌ در اولین فرصت پیش‌پرداخت این قرارداد که نزدیک به 200 میلیارد تومان است، پرداخت می‌شود و بانک صنعت و معدن هم از سوی جهانگیری به‌عنوان بانک عامل تعیین‌ شد.

او افزود: پیش‌پرداخت ساخت این واگن‌ها از طریق‌ تخصیص‌ بودجه امسال تعیین می‌شود و ما خیلی سریع شاهد گشایش اعتبارات خواهیم بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران بابیان اینکه طبق قرارداد اولین واگن 20 ماه بعد از گشایش اعتبار واگذار می‌شود اظهار کرد: به‌موازات این اقدامات 2 فاینانسی‌ که از قبل داشتیم دنبال می‌کنیم تا آن‌ها را هم به واگن تبدیل کنیم.

پورسید‌آقایی‌ با اشاره به اینکه 2 فاینانس‌ برای ساخت خطوط 6 و 7 در اختیار بوده اظهار کرد: چون شهرداری خود در حال ساخت بخشی از آن است و بعد هم از طریق اوراق مشارکت‌ بودجه گرفتیم‌ که بقیه آن را هم با فروش اوراق‌ مشارکت تکمیل کنیم، آن 2 فاینانس‌ را که هرکدام 348 میلیون یورو بوده هم برای تبدیل به واگن تفاهم کردیم.

او تصریح کرد: در هر 2 فاینانس اقدام به خرید واگن بیشتر برای تهران می‌کنیم و این راه دیگری است که برای تأمین واگن دنبال می‌کنیم.

یکی از معضلات مترو تهران در سال‌های اخیر افزایش مسافر و کمبود .واگن بوده است که موجب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده بود و میزان استفاده از آن را تا حدی نسبت به گذشته کاهش داده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.