| کد خبر: 207161 |

تین نیوز گزارش می‌دهد؛

◄ دلیل تعلیق پروازهای «هما» به مقاصد اروپایی مشخص شد

امروز شرکت هواپیمایی «هما» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به محدودیت‌هایی که به دلایل نامعلوم از طرف اروپا بر پرواز‌های «هما» اعمال شده، تمامی پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

تین نیوز

امروز شرکت هواپیمایی «هما» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که با توجه به محدودیت‌هایی که به دلایل نامعلوم از طرف اروپا بر پرواز‌های «هما» اعمال شده، تمامی پرواز‌های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به مقاصد اروپایی تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش تین نیوز، در حالی شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام کرده است که پروازهای اروپایی این شرکت بنا به دلایل نامعلوم تعلیق شده است که تصور میشد این موضوع به دلیل شیوع کرونا در کشور باشد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که لغو مجوز TCO دلیل اصلی این موضوع بوده است.

در حال حاضر هیچ پرواز باری و مسافری توسط ایرلاین‌های داخلی به اروپا انجام نمی‌شود و تنها پرواز شرکت هواپیمایی «ماهان» به بارسلون تا هشتم فروردین ماه سال آینده مجوز دارد.

لازم به توضیح است که اتحادیه اروپا، شرکت‌های هواپیمایی که به این قاره پرواز دارند می‌بایست، مجوز TCO یا Third Countries Operators را برای ادامه پروازهایشان به اروپا اخذ کنند از همین رو  شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در سال 2016 موفق به اخذ مجوز TCO  از سوی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (EASA) شده بود که اخذ این مجوز حاکی از رعایت کامل استاندارهای اروپا در حوزه هوانوردی توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» داشت.

این اتفاق در حالی صورت گرفت که این شرکت هواپیمایی از 50 سال پیش تاکنون به اروپا پرواز  داشته است اما بنا به تصمیماتی که در سال 2015 توسط اتحادیه اروپا صورت گرفت شرکت‌های هواپیمایی که به این قاره پرواز دارند می‌بایست مجوز TCO یا Third Countries Operators را برای ادامه پروازهایشان به اروپا اخذ کنند.

به گزارش تین‌نیوز، در زمان تحریم‌های پیش از برجام بازرسی هواپیماهای هما از سوی بازرسان اتحادیه اروپا با برخی مشکلات مواجه شد که این مسئله موجب شد محدودیت‌هایی برای هواپیماهای این شرکت در پرواز به اروپا درنظر گرفته شود که ظاهراً با دور جدید تحریم‌ها این مسئله برای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» مجدد مشکل‌ساز شده است.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی نیز عدم ارتباط تعلیق پروازهای هما به مقاصد اروپایی با کرونا را تایید گرده است و در این رابطه گفته: این موضوع در ادامه فشارهای آمریکایی‌ها به صنعت هوانوردی ایران اعمال شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 1 0

    مدتهاست که اروپا خواستار رعایت قوانین ایکائو برای هما و ماهان شده است ، ولی هیچکدام عمل نکردند ، مهلت تمام شد ، پروازها را ممنوع کردند.ویروس کویید 19 هم دلیل ثانویه برای ممنوعیت است ، چون هواپیما آلوده است و انتقال می دهد.