| کد خبر: 181837 |

◄ ایجاد کانال مالی هما با اروپا

در کنار کانال مالی ویژه ایران و اتحادیه اروپا، ایران‌ایر نیز با همین کشورها کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی راه‌اندازی کرده است.

تین نیوز

در کنار کانال مالی ویژه ایران و اتحادیه اروپا، ایران‌ایر نیز با همین کشورها کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی راه‌اندازی کرده است. فرزانه شرفبافی، مدیرعامل ایران‌ایر با اعلام این خبر افزود: هما پیش از اجرای طرح SPV (کانال مالی ایران و اتحادیه اروپا)، طرح SPA (کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا) را طراحی کرده بود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، شرفبافی ادامه داد: نتیجه ایجاد کانال مالی ویژه حمل‌ونقل هوایی ایران و اتحادیه اروپا با سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس، افزایش پروازهای بین‌المللی هما، امکان ورود و خرید هواپیمای جدید و امکان خرید قطعات هواپیما خواهد بود.

مدیرعامل ایران‌ایر درباره مجوز خرید هفت فروند ATR باقی‌مانده گفت: برای خرید این ATRها، مجوز اوفَک (اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا)، لازم است؛ از همین‌رو شرکت هواپیماسازی ATR مجدداً تقاضای خود را به اوفک ارائه داده است و ما باید ببینیم که آیا آمریکایی‌ها به تقاضای ATR پاسخ می‌دهند یا خیر.

شرفبافی درباره ممنوعیت نشست‌وبرخاست هواپیماهای هما در فرودگاه‌های اروپا افزود: ما از ابتدا هم هیچ مشکلی در نشست‌وبرخاست هواپیماهایمان در فرودگاه‌های اروپا نداشتیم و این اشتباه در رسانه‌ها بود که ایران‌ایر را به‌عنوان شرکت تحریم شده از سوی اروپا اعلام کرده بودند.

او درباره فروش بلیت چارتری پروازهای هما تأکید کرد: هما اخیراً اپلیکیشن موبایلی شبکه فروش را راه‌اندازی کرده و از ابتدا هم بر روی فروش پروازهای چارتر کار نمی‌کرد.

مشخص نیست قرارداد هما با ایرباس که شامل 100فروند هواپیما مسافربری بود هم توسط این شرکت پیگیری شده است یا خیر.

هما در قراردادی 100فروند هواپیمای مسافربری از ایرباس خریداری کرده بود که تنها دو فروند ایرباس 330 و یک فروند 321 به هما تحویل شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.