| کد خبر: 179302 |

◄ انتظار برای تمدید مجوز اوفک توسط اروپا برای ورود ایرباس‌ به ایران

انتظار داریم که اروپا همان‌طور که بعد از بازگشت تحریم‌‌ها برای ورود ای‌تی‌آرها مجوز اوفک را تمدید کرد، برای ورود ایرباس نیز این کار را انجام دهد و حتی اگر بویینگ نیز علاقه‌مند به ادامه مذاکرات است ما نیز مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

تین نیوز

مدیرعامل ایران‌ایر در نشست خبری سومین نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته گفت: ما بعد از بازگشت تحریم‌ها نگرانی خاصی نخواهیم داشت و این در حالی است که ما در چهار حوزه تخصصی فعالیت‌های عظیمی را انجام داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، فرزانه شرفبافی در ادامه یکی از این فعالیت‌ها را در حوزه مهندسی و تعمیرات دانست و افزود: ما در این بخش توان تعمیر و نگهداری بسیار بالایی در حوزه ناوگان موجود و ناوگانی که بعد از برجام اضافه شده‌اند را داریم.

شرفبافی با بیان اینکه در بخش طراحی نیز کارهای زیادی توسط طراحان متخصص و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خودمان انجام شده است، گفت: در حوزه عملیاتی ما خلبانان و گروه پروازی توانمندی را داریم که سابقه طولانی‌مدت در این حوزه دارند.

مدیرعامل ایران‌ایر یکی دیگر از این بخش‌ها را در حوزه کترینگ عنوان کرد و ادامه داد: قابلیت ارائه سرویس در این بخش بالا رفته، به‌طوری که ما پیش‌بینی تولید 3 هزار پرس را داشتیم، در حالی که این رقم به 25هزار پرس افزایش پیدا کرده است و ما اکنون نیز به سایر شرکت‌های هواپیمایی در این بخش خدمات ارائه می‌دهیم.

شرفبافی با اعلام اینکه این شرکت به ناحق در لیست تحریم‌ها قرار گرفته است، به‌طوری که تک‌تک هواپیماهای این شرکت و حتی هواپیماهای زمین‌گیر را نیز تحریم کرده، گفت: آمریکا به دنبال این است که به‌طور کامل هواپیماهای این شرکت را زمین‌گیر کند اما این اتفاق نخواهد افتاد.

او ادامه داد: در طول برجام ما سه قرارداد بزرگ با ATR، بویینگ و ایرباس منعقد کردیم که بازخورد رسانه‌ای بسیاری داشت و خوشبختانه با همان قراردادها 16 فروند هواپیما به ناوگان ایران‌ایر اضافه شد. این در حالی است که از این تعداد هواپیما 8 فروند بعد از تحریم مجدد وارد کشور شد، چراکه اروپا اقدام به تمدید مجوز اوفک کرد.

شرفبافی ضمن بیان اینکه ما در هیچ‌کدام از این قراردادها کوتاه نیامده‌ایم و دست بالا را داریم، تصریح کرد: انتظار داریم که اروپا همان‌طور که بعد از بازگشت تحریم‌‌ها برای ورود ای‌تی‌آرها مجوز اوفک را تمدید کرد، برای ورود ایرباس نیز این کار را انجام دهد و حتی اگر بویینگ نیز علاقه‌مند به ادامه مذاکرات است ما نیز مذاکرات را ادامه می‌دهیم.

شرفبافی از تربیت 25 نفر از مدیران هواپیمایی توسط این شرکت خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف من در سمت مدیرعاملی‌ام این بود که عدالت جغرافیایی را در پروازها داشته باشم. بنابراین در اولین اقدام بیس (پایه) هواپیمای ای‌تی‌آر در بندر عباس ایجاد شد و قصد داریم در غرب، شمال و جنوب کشور نیز برای هوپیماهای ای‌تی‌آر بیس پروازی ایجاد کنیم.

او در ادامه در واکنش به یکی از مصاحبه‌های مسئولان سابق هواپیمایی کشوری که اعلام کرده این ای‌تی‌آرها مناسب پروازهای منطقه‌ای نیست و از آن استقبال نمی‌کنند، گفت: دقیقا این هواپیماها برای پروازهای رجینال (منطقه‌ای) طراحی شده و بر همین اساس ما پرواز مسیر تهران-باکو را با این هواپیما از سه هفته گذشته آغاز کردیم.

او به کمبود کرو پروازی اشاره کرد و گفت: ما نیازمند تربیت 100 کرو پروازی برای این هواپیماها هستیم که اگر این بازه زمانی را طی کنیم مشکل خاصی برای برقراری بیس این هواپیما در غرب و شمال و جنوب کشور نخواهیم داشت.

کاهش 7درصدی تاخیر پروازهای داخلی و 13درصدی پروازهای خارجی

شرفبافی با بیان اینکه هواپیماهای ای‌تی‌آر مشکل خاصی در پشتیبانی ندارند، توضیح داد: ما تا پایان شهریور 97، 7 درصد در پروازهای داخلی و 13 درصد در پروازهای خارجی شاهد کاهش تاخیرهای پروازی هما بوده‌ایم.

او درخصوص برنامه این شرکت برای کاهش تاخیرها نیز گفت: در راستای این اقدام یک تفاهم‌نامه بین شرکت‌های هواپیمایی در راستای تامین هواپیمای بک‌آپ (هواپیمای جایگزین) بسته‌ایم که در شرایط اضطراری ایرلاین‌ها اقدام به جایگزینی هواپیما برای یکدیگر می‌کنند.

شرفبافی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره اینکه هواپیماهای برجامی به چه میزان توانسته برای این شرکت درآمدزایی داشته باشد، توضیح داد: درآمدزایی این هواپیما به شکلی بوده که ما توانسته‌ایم در طول 15 ماه گذشته حقوق کارمندان خود را به‌موقع پرداخت کنیم و بدهی خود را به سازمان بنادر که در سال 96، 20 میلیارد از سازمان بنادر استقراض کرده بودیم را پس بدهیم.

وی به در انتها در توضیح این شایعه که آیا ایران‌ایر در پروازهای اروپایی خود در کابین مسافر سوخت حمل می‌کند گفت: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و ما در پروازهایی که امکان سوخت‌گیری نداریم از باک‌های ذخیره استفاده می‌کنیم و اعلام این شایعات برای ما بسیار عجیب است.

شرفبافی در پاسخ به پرسش یکی دیگر از خبرنگاران درباره اینکه ظاهرا وزیر راه تمایلی برای ابقای شما ندارند، گفت: متاسفانه حواشی زیادی در این‌باره وجود ارد اما من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که بین مردم امید ایجاد کنند.

او در توضیح  اینکه دقیقا هواپیماهای این شرکت در کدام ایستگاه‌ها می‌توانند سوخت‌گیری کنند نیز گفت: ما در رم، میلان، بمبئی، کراچی و بسیاری از شهرهای دیگر امکان سوخت‌گیری داریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.