| کد خبر: 179155 |

◄ ایران‌ایر: مسیر تهران-باکو پیشنهاد شرکت ATR بود

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرده است؛ پرواز تهران- باکو جزو مسیرهای پیشنهادی شرکت ATR به «هما» بوده است.

تین نیوز

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» اعلام کرده است؛ پرواز تهران- باکو جزو مسیرهای پیشنهادی شرکت  ATR به «هما» بوده است.

به گزارش تین‌نیوز، اخیراً رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری در مصاحبه‌ای به انتقاد از خرید هواپیماهای ای‌تی‌آر پرداخته و عنوان کرده است که استفاده از هواپیمای "ATR" در مسیرهای طولانی فاقد توجیه اقتصادی بوده و با توجه به طولانی شدن زمان پرواز هواپیما، بعید است که مسافران هم از آن استقبال کنند.

امروز شرکت ایران‌ایر به این مصاحبه واکنش نشان داده و در توضیحاتی عنوان کرده است؛ یکی از اهداف اصلی شرکت‌های هواپیمایی، استفاده بهینه از ناوگان موجود و در اختیار است. در همین راستا هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» با عنایت به تحویل ۱۳ فروند هواپیمای ATR ، علاوه بر برقراری پروازهای داخلی، اقدام به برنامه‌ریزی و اجرای پروازهای منطقه‌ای با این هواپیماها کرده است.

ایران‌ایر در ادامه به مزایای استفاده از این هواپیما اشاره کرده و افزوده است؛ از آنجا که این هواپیما برای پروازهای با مسافت ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتری بهینه، طراحی شده است قابلیت خوبی در ارائه پروازهای برون‌مرزی به کشورهای هم‌جوار ایران دارد و پرواز تهران- باکو جزو مسیرهای پیشنهادی شرکت  ATR به «هما» بوده است و با توجه به فصل کم مسافر  به لحاظ اقتصادی، استفاده از این هواپیما در پروازهای برنامه‌ریزی شده به باکو کاملاً محاسبه شده بوده است.

در ادامه این توضیحات آمده است؛ ارتفاع پروازی این هواپیما ۲۲۰۰۰ پا و حداکثر ارتفاع کوه‌های البرز و قله دماوند ۱۸۴۱۰ پا است که البته هیچ مسیر هوایی از روی این قله تعریف نشده است. انتخاب مسیرهای هوایی با کنترل شرایط ویژه جوی و منطبق بر استانداردهای صنعت حمل‌ونقل هوایی و الزامات کارخانه سازنده صورت می‌پذیرد.

در بخش دیگری به این موضوع اشاره  شده است که مبنای معیارهای طراحی، این هواپیما با ۵۳ مسافر می‌تواند مسافت  ۲۰۰۰ کیلومتر را بدون سوخت‌گیری در شرایط نرمال پرواز کند و محدودیت ۵۰۰ تا ۸۰۰  کیلومتری به دلیل ایجاد شرایط رفاه مسافر است.

ایران‌ایر نیاز به باند کوتاه و مصرف کم سوخت و ناوبری پیشرفته این هواپیما از دیگر مزایای بهره‌برداری از این ناوگان دانسته و خطاب به رضا نخجوانی رئیس سابق سازمان هواپیمایی کشوری عنوان کرده است: جای بسی تعجب است که در اظهارنظر کارشناس محترم، مزایای این هواپیما به‌صورت نقاط ضعف آن مطرح شده است و مردم را از سفر با آن پرهیز می‌دارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.