| کد خبر: 219156 |

ساخت فرودگاه چابهار سبب توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت فرودگاه در چابهار علاوه‌بر توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری در جنوب سیستان و بلوچستان نقش مهمی در توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان دارد.

تین نیوز

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت فرودگاه در چابهار علاوه‌بر توسعه سرمایه‌گذاری و گردشگری در جنوب سیستان و بلوچستان نقش مهمی در توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معین الدین سعیدی اظهارداشت: سواحل مکران در محدوده سیستان وبلوچستان برای نخستین بار بعد از گذشت سال‌ها با همت مسوولان دارای فرودگاه می‌شود که عملیات ساخت آن از چند ماه گذشته آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های بزرگ اقتصادی، اشتغالزایی و ساخت فرودگاه از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب است چون تاکید فراوانی بر توسعه سواحل مکران دارند.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام مسوولان دغدغه توسعه سواحل مکران را دارند افزود: رییس جمهوری با سفرهای خود در سال‌های اخیر و پیگیری مسوولان برای حل مشکلات و تعریف اعتبار برای محرومیت زدایی نشان از اهمیت این منطقه برای ایران اسلامی است.

وی تصریح کرد: چابهار جایگاه ویژه و موقعیتی راهبردی برای توسعه شرق کشور و ایران اسلامی دارد و اتصال آن به آب‌های آزاد اقیانوس هند در آِینده از قطب‌های مهم تجارت، اقتصاد و گردشگری می‌شود برای همین باید زیرساخت‌های ریلی، هوایی، دریایی و جاده‌ای آن برای حمل و نقل کالا و جابجایی مسافر آماده و براساس استاندرادهای روز دنیا تعریف و اجرایی شود.

سعیدی گفت: تمام طرح‌های بزرگ و کوچک با همت و همراهی مسوولان در حال پیگیری بوده و از اینکه نگاه به توسعه سیستان وبلوچستان بویژه چابهار تغییر کرده و بیشتر توسعه‌ای است از مسوولان قدردانی می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های منطقه آزادچابهار برای آغاز ساخت فرودگاه چابهار و توسعه و رونق سرمایه‌گذاری، جذب گردشگری، توسعه کشاورزی و اقتصادی، اظهار امیدواری کرد که تکمیل فرودگاه در زمان موعد افتتاح شود تا شاهد تحقق موارد یاد شده باشیم.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها منطقه آزادچابهار نیز می‌تواند مرز هوایی داشته باشد، افزود: این اقدام موجب افزایش پروازها به کشورهای همسایه و در نتیجه توسعه اقتصادی منطقه خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.