| کد خبر: 259524 |

فرار مالیاتی ۴۵۰۰ میلیاردی ترکیش ایرلاین / دست‌اندازی به درآمدهای ایران!

هواپیمایی ترکیه برای کتمان درآمد حاصل از فروش های خود، بخش بسیار بزرگی از بهای صندلی های فروخته شده در بازار ایران را تحت عنوان «مالیات دولتی سوخت» به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش می کند .

تین نیوز

بر اساس مستندات، هواپیمایی ترکیه برای کتمان درآمد حاصل از فروش های خود، بخش بسیار بزرگی از بهای صندلی های فروخته شده در بازار ایران را تحت عنوان «مالیات دولتی سوخت» با کد YR به سازمان هواپیمایی کشوری گزارش می کند تا از معافیت مالیاتی عوارض دولتی بهره مند شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، چنین ترفندی در حالی به کار گرفته می شود که بررسی ها نشان می دهد اساسا نه دولت ایران و نه دولت ترکیه مالیات سوخت با کد YR از هیچ شرکت هوایی دریافت نمی کنند و شرکت هواپیمایی ترکیش صرفا با این ترفند با عدم پرداخت سهم دولت ایران از درآمد های مذکور کارمزد دفاتر فروش ایرانی را نیز کمتر از میزان واقعی پرداخت می کنند.

به عبارت ساده تر ترکیش علاوه بر اینکه درآمد مشمول مالیات خود را با سند سازی به عنوان تگ YR به دولت جمهوری اسلامی به عنوان عوارض سوخت معاف از مالیات گزارش کرده، از نرخ ترجیحی دلار نیز برای خروج ارز استفاده کرده است که باید مورد نظارت جدی و بررسی دقیق سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان بازوی نظارتی دولت، سازمان امورمالیاتی و معاونت ارزی بانک مرکزی قرار گیرد.

فرار مالیاتی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.