| کد خبر: 206464 |

الزام رانندگان به یک روز استراحت در هفته

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه راننده ناوگان عمومی در جاده‌ها موظف است، بین ساعات 22 تا 7 صبح ثبت سرعت در پاسگاه پلیس راه داشته باشد، گفت: راننده باید یک روز در هفته استراحت کامل داشته باشد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه راننده ناوگان عمومی در جاده‌ها موظف است، بین ساعات 22 تا 7 صبح ثبت سرعت در پاسگاه پلیس راه داشته باشد، گفت: راننده باید یک روز در هفته استراحت کامل داشته باشد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، فرهاد صالحیان با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان ناوگان عمومی نظارت دارد، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم از طریق سامانه سپهتن سرعت راننده و ساعات کاری آنها پایش شود.

وی گفت: اگر ناوگانی دچار نقص فنی باشد، اطلاع‌رسانی می‌شود تا از تردد آن جلوگیری شود. 

*رسیدگی به تخلفات راننده و شرکت های حمل و نقل عمومی

صالحیان ادامه داد: تخلفات شرکت‌های حمل و نقل به دقت احصاء می‌شود و به تخلفات راننده و شرکت به ترتیب در کمیسیون‌های ماده 11 و ماده 12 رسیدگی می‌شود. 

*بررسی تخلفات 12 شرکت حمل و نقل بار و مسافر

مدیرکل دفتر آمار،  ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در هفته ای که گذشت به تخلف چندین شرکت حمل و نقلی رسیدگی شد، این تخلفات از دستکاری در سامانه سپهتن تا تصادفات و عدم رعایت ایمنی بود؛ 12 شرکت حمل و نقلی بار و مسافر به کمیسیون آمدند که برخی از آنها 6 ماه تا یک‌سال تعطیل شدند، 2 شرکت جریمه شد و 2 شرکت معلق شد. 

صالحیان تأکید کرد: در ایمنی رانندگی با هیچکس تعارف نداریم،  اگر راننده یا شرکتی تمرد کند و یا ایمنی وسیله نقلیه مقابل را به خطر بیندازد، به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و به جهت اهمیت موضوع، در تخلفاتی که منجر به تصادف شود، کمیسیون در ستاد تشکیل می‌شود. 

وی افزود: همان گونه که قبلاً هم اعلام شد، شرکت حمل و نقلی داشتیم که سامانه سپهتن را دستکاری کرده بود، بنابراین آن شرکت را به مدت دو ماه تعلیق کردیم که در استان البرز قرار دارد. 

صالحیان افزود: به ادارات کل راهداری استان‌ها اعتبار ویژه‌ای برای کنترل نظارت ناوگان حمل و نقل عمومی در این ایام داده‌ایم.

وی اظهار داشت: جرثقیل‌ها در جاده‌ها مستقر هستند تا در صورت بروز تصادف، امدادرسانی سریع و به موقع انجام شود. 

* نظارت مستمر و مضاعف بر ناوگان در ایام نوروز

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در این راستا برای ایام نوروز برنامه‌ریزی مضاعفی داشته‌ایم تا مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل به دقت بر ایمنی ناوگان و صحت و سلامت ناوگان نظارت کنند ؛همین سه ماه پیش بود که در محور فیروزکوه تصادفی رخ داد که عامل آن نقص فنی در سیستم ترمز بود. 

وی بیان کرد: در 18 استان هماهنگ کرده‌ایم که تا 85 درصد سفرها کنترل مضاعف شود.

صالحیان افزود: همچنین اعتبار ویژه‌ای برای ارزیابی سلامت راننده‌ها انجام می‌شود و اگر مشکلی داشته باشند، کارت هوشمند راننده غیرفعال می‌شود، ضمن آنکه به ادارات کل استانی ابلاغ کرده‌ایم که همه راهداران وظیفه دارند کنترل نظارت بر ناوگان عمومی را به صورت مضاعف انجام دهند. 

وی افزود: همچنین آمار تصادفات رانندگی ناوگان عمومی را از ابتدای بهمن‌ماه در کل جاده‌های کشور به همراه ساعات وقوع تصادف احصا کرده‌ایم، تصادفات را به صورت بسیار جزئی تحلیل و بررسی کرده‌ایم.

* الزام رانندگان ناوگان عمومی به ثبت ساعت و سرعت در پاسگاه های پلیس بین ساعات 22 تا 7 روز بعد

مدیرکل دفتر آمار،  ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در این راستا مقرر شد ناوگان عمومی از ساعت 22 تا 7 صبح بعد اگر در جاده‌ها تردد می‌کنند،‌ حتما در پاسگاه‌های پلیس راه در جاده‌ها ثبت سرعت داشته باشند، این موجب می‌شود که راننده برای دقایقی از خودرو پیاده شود و تغییری در روحیه راننده ایجاد شود. 

صالحیان بیان کرد: تخلفات راننده را در سامانه سپهتن پایش می‌کنیم، ضمن آنکه در مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌ها مقرر شد، راننده یک روز در هفته استراحت کامل داشته باشد و روزانه فقط 9 ساعت رانندگی کند. 

* امکان بررسی سرعت مجاز هر جاده در سامانه سپهتن

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت:‌ از سوی دیگر، سرعت‌های منطقه‌ای را در سامانه سپهتن ارسال کرده‌ایم و تخطی راننده اتوبوس از سرعت را در می‌آوریم، بدین ترتیب اگر راننده‌‌ای تخلف داشته باشد، کارت هوشمند راننده تا دو سال هم غیرفعال می‌شود. 

مدیرکل دفتر آمار،  ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد:‌ از طریق سامانه سپهتن راننده‌های پرریسک را شناسایی می‌کنیم و بدین ترتیب صددرصد عملکرد راننده در جاده‌ها پایش می‌شود. 

* هدف‌گذاری نصب سامانه سپهتن در 350 هزار دستگاه کامیون کشور

صالحیان اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده است سامانه سپهتن در 350 هزار دستگاه کامیون فعال در کشور نصب شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    نصب سپهتن بر روی کامیونهای فوق فرسوده میتونه به عنوان جک سال انتخاب بشه. دوست عزیز تا حالا ماک یا آیفا یا وایت از نزدیک دیدی، میخوای بیا یه دور باهاشون بزن ببین سپهتن برای این کامیونها کارایی داره. نمیدونم خودتون را مسخره کردید یا مردم .