| کد خبر: 193754 |

مرکز عمومی لجستیک در کرمان ساخته می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از ساخت مراکز لجستیک عمومی در شهرهای کرمان، رشت، همدان، اهواز، تربت حیدریه، مراغه، مرودشت، اردکان و دو مرکز لجستیک مرزی خبر داد.

تین نیوز

راهکارهای بهره‌گیری از خدمات بخش خصوصی برای مکان‌یابی پارک لجستیک در چهار بخش لجستیک عمومی، مرزی، کشاورزی و تخصصی در نشست کارگروه کمیسیون لجستیک سازمان راهداری و حمل نقل جاده‌ای کشور، بررسی و کرمان به عنوان یکی از هشت شهر محل احداث مرکز عمومی لجستیک انتخاب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این مطلب افزود: مراکز لجستیک به منظور تجمیع فعالیت‌ها و حمل و نقل کالا در بعد داخلی یا بین‌المللی برای بهینه‌سازی فرآیندها و کاهش هزینه‌ها ایجاد می‌شود، از این‌رو به موجب ابلاغ ستاد مراکز لجستیک کشور، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان مسئول جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد مراکز لجستیک در چهار بخش عمومی، مرزی، کشاورزی و تخصصی تعیین شده است.

سید علی حاج سید علیخانی اظهار داشت: مراکز لجستیک عمومی طبق برنامه در شهرهای  کرمان، رشت، همدان، اهواز، تربت حیدریه، مراغه، مرودشت، اردکان و دو مرکز لجستیک مرزی ساخته خواهند شد.

وی تصریح کرد: سازمان متبوع با کمک بخش خصوصی همکاری لازم در زمینه مکان‌یابی و ایجاد پارک‌های لجستیکی کشاورزی تعیین شده در سند آمایش مراکز لجستیک کشور در شهرهای جهرم، ارومیه، اقلید، پیشوا، جیرفت، مراغه، چناران، چابهار، تربت حیدریه، تاکستان، ساری، زنجان، دزفول، اردبیل، میناب، گرگان، اصفهان و همدان را عهده دار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به سند آمایش مراکز لجستیک گفت: کاربری اولیه مورد نیاز در پارک‌های لجستیک عمومی، اختصاصی، کشاورزی با هدف پایین‌آوردن هزینه تمام شده حمل و نقل و هزینه مبادلات تجاری برحسب مطالعات تطبیقی با اولویت اراضی منابع ملی، اراضی زراعی و باغی با قابلیت و استعداد پایین و سایر اراضی توسط مشاور تعیین می‌شود تا حد نصاب اراضی مشخص شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.