| کد خبر: 217703 |

تأمین مالی 331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام مطالعات پایانه مواد معدنی و فولادی با سرمایه‌گذاری 5هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، گفت: ‌331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انجام مطالعات پایانه مواد معدنی و فولادی با سرمایه‌گذاری 5هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در بندر شهید رجایی، گفت: ‌331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، محمد راستاد با اشاره به جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر و توسعه تجهیزات با استفاده از سرمایه‌‌های غیر دولتی، اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که سال گذشته قرارداد آن نهایی شد، این پروژه در حال حاضر‌ در مرحله مطالعات سرمایه‌گذار قرار دارد و به زودی عملیات اجرایی آن امسال آغاز می‌شود، پایانه مواد معدنی بندر شهید رجایی است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ پایانه‌ای تخصصی برای مواد معدنی و فولادی است، ادامه داد: رقم قرارداد پایانه مواد معدنی و فولادی بندر شهید رجایی در آن مقطع ‌5 هزار میلیارد تومان بود و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره نوع قرارداد اظهار داشت: روش ساخت این پروژه با قرارداد BOT (ساخت،‌بهره‌برداری و انتقال) و مدت زمان آن 33 ساله است.

راستاد اضافه کرد: این پروژه کمک می‌کند ما از نظر نُرم، کیفیت و بهره‌وری عملیات صادرات مواد معدنی و فولادی بتوانیم دستاورد مهمی در مهمترین بندر کانتینری کشور یعنی بندر شهید رجایی داشته باشیم.

وی با اشاره به چشم‌انداز ‌صادرات محصولات فولادی با محوریت 55 میلیون تن در سال 1404 و تأثیر این پایانه در تسریع عملیات تحلیه و بارگیری و تحقق اهداف مشخص شده، اضافه کرد: این پایانه ریل پایه است.

* جذب 13.5 هزار میلیارد تومان سرمایه خصوصی در بنادر

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در تشریح میزان جذب سرمایه‌گذار خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات بندری اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر ما 15 هزار و 820 میلیارد تومان است که عمدتاً در چند سال اخیر محقق شده است.

راستاد ادامه داد: از سال 92 به بعد 13 هزار و 545 میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر داشتیم و قبل از آن 2 هزار و 275 میلیارد تومان بود.

* ‌331 پروژه بندری توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ‌331 پروژه در این قالب توسط بخش خصوصی تأمین مالی شده است تا در بنادر کشور در زمینه روبناها، تأسیسات، تجهیزات،‌ تأسیسات پشتیبانی و مراکز تولیدی و ارزش افزوده‌ای، در بنادر کشور ایجاد شود.

راستاد اظهار داشت: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و در حال حاضر نقش مثبتی در ارتقاء بنادر کشور دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.