| کد خبر: 215909 |

اشتغال مستقیم ۳۵۰۰۰ نفر در نوار ساحلی/ ۱۲۰۰۰۰ دریانورد گواهینامه شایستگی دارند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره اینکه مشاغل متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است، گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای می‌‌توان از ظرفیت‌‌های خالی این حوزه استفاده کرد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره اینکه مشاغل متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است، گفت: با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌‌ای می‌‌توان از ظرفیت‌‌های خالی این حوزه استفاده کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در حاشیه مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری میان سازمان بنادر و دریانوردی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای که روز شنبه چهارم مردادماه برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های متعدد و گسترده در حوزه دریا و نوار ساحلی کشور، گفت: می‌توان با همکاری مجموعه‌‌های مختلف و به‌‌خصوص سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این ظرفیت‌ها را بالفعل کرد.

او با بیان اینکه دریایی از فرصت‌ها در حوزه بندر و دریا وجود دارد و البته هنوز به مشاغل زیادی در این حوزه پرداخت نشده است، افزود: حرفه‌های متنوعی در حوزه دریا وجود دارد که در تمام این سال‌ها به بخش زیادی از آن پرداخته نشده است؛ از این‌رو با بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، می‌توان مشاغل جدیدی در حوزه دریا ایجاد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، راستاد، ظرفیت‌های موجود در دریا و نوار ساحلی کشور را بیش از چیزی دانست که اکنون مورد استفاده و بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عنوان کرد: پتانسیل قابل‌توجهی در بخش دریا وجود دارد که می‌‌‌توان جمعیت را به سمت آن سوق داد؛ در حال حاضر با بضاعت موجود در نوار ساحلی کشور و با حضور اپراتورها و سرمایه‌گذارانی که در صنایع ارزش‌‌افزوده تولیدی حضور پیدا کرده‌اند، برای ۳۵ هزار نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در حوزه دریانوردی شاهد اتفاق‌های خوب و مثبتی هستیم، گفت: ۱۲۰ هزار دریانورد در قالب کنوانسیون‌های بین‌‌المللی، گواهینامه شایستگی دریافت کرده‌اند و این در حالی است که در بخش صنایع دریایی ظرفیت‌‌های خالی بسیاری وجود دارد که هنوز از آن استفاده نشده است.

او اطمینان داد، به‌واسطه تجربه‌ها و ظرفیت‌هایی موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، می‌توان از ظرفیت‌های خالی حوزه دریا و ساحل بیش از گذشته استفاده کرد و در جهت تقویت نیروی انسانی این بخش گام برداشت.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.