| کد خبر: 215247 |

جذب 160هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی در بنادر ودریانوردی

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی ظرف سالهای اخیر دراین سازمان جذب شده است.

تین نیوز

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی ظرف سالهای اخیر دراین سازمان جذب شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد راستاد روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در این باره اظهارداشت: جذب این مقدار سرمایه گذاری با هدف توسعه و شتاب بیشتر در بندرهای کشور بویژه بندرهای جنوب و بخصوص بندر شهید رجایی بوده است.

 وی ادامه داد: در همین راستا بروزرسانی ناوگان حملی و نقل دریایی و تشویق سرمایه‌گذاران برای توسعه زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان‌ها در بندرشهید رجایی مود توجه جدی قرار بگیرد.

وی با تاکید براینکه مرحله سوم بندرشهید رجایی به عنوان یک طرح شاخص در سال جهش تولید تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد، اظهارداشت: باید به سمت کاهش بارجاده‌ای و بردن به سمت حمل و نقل ریلی به یکی از اولویت‌های مهم سازمان بنادر و دریانوردی برویم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: در بندرشهید رجایی و امام خمینی نیز با ایجاد زیر ساخت ها شاهد اتفاقات مناسبی هستیم و تخلیه بار از کشتی به واگن به صورت مستقیم در بندرشهید رجایی نیز نشانه این امر و توسعه در این مسیر است.

راستاد راستاد دغدغه استاندار هرمزگان در یکپارچه‌سازی اقدام ها برای آسازی‌سازی مسیرتوسعه را حرکتی سرمایه‌گذاری درست برشمرد و آمادگی وحمایت سازمان بنادر و دریانوردی در این راستا را اعلام کرد. 

معاون وزیر راه و شهرسازی، از هرمزگان به عنوان قطب سفرهای گردشگری دریایی  یاد کرد و ابرازداشت: در جزیره قشم با چند سرمایه‌گذاری جزیی شرایط مساعدی برای گردشگری دریایی بوجود آمده اما هنوز با توجه به ظرفیت‌های موجود جا برای کار بسیار زیاد است و نباید مورد غفلت قرار گیرد.

احداث پایانه تمام مکانیزه معدنی و فولادی اولویت‌ بنادر و دریانوردی است

وی در ادامه با اشاره به انعقاد ابرپروژه احداث پایانه تمام مکانیزه معدنی و فولادی در بندر شهید رجایی افزود: این طرح که به تنهایی حدود یک سوم از تمام طرح‌های سرمایه‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی از نظر میزان اعتبار مورد نیاز به خود اختصاص داده از اولویت‌های مهم این سازمان است.

راستاد، خطاب به مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یکی از اولویت مهم شما عملیاتی کردن این ابرپروژه در این دولت باشد اینکه مراحل عملیاتی این طرح با سرعت پیش برود جزو دغدغه‌های جدی باشد.

وی در خصوص مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح که به دستور رییس جمهوری شروع شده انتظار می‌رود تا قبل از پایان این دولت عملیات بهره‌برداری از این طرح شروع شود و حداقل ‌هزار ومتر از یک‌هزار و ۴۰۰متر اسکله این طرح به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از ۶,۳ میلیون TEU به ۸,۴ میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت ۱۸هزار و ۴۰۰ TEU و تناژ ۱۸۵هزار DWT را از دیگر مزیت‌های فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی عنوان کرد.

راستاد اضافه کرد: بندر شهید رجایی دارای ظرفیت‌های عظیمی است، زیرا این بندر با برخورداری از ۱۸ دستگاه جرثقیل دروازه‌ای (گنتری کرین) و حدود ۴۰ پست اسکله و با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته‌ترین ترمینال‌های کانتینری کشور، توانایی پهلودهی انواع کشتی‌های اقیانوس پیما را داراست.

به گفته وی، ۳پست اسکله نفتی به عنوان پشتیبانی سایر طرح‌های سرمایه‌گذاری و از دغدغه‌های جدی در حوزه ترانزیت فرآورده‌های نفتی در استان هرمزگان از دیگر طرح‌های شاخص سال جهش تولید در بندرشهید رجایی است که امسال باید به بهره‌برداری برسانیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین توسعه اراضی و پسکرانه‌های بندرشهید رجایی را یک طرح کلیدی برای سازمان بنادر و دریانوردی در استان هرمزگان دانست و ابرازامیدواری کرد این طرح نیز تا قبل از پایان دولت عملیات اجرایی آن در راستای ایجاد تاسیسات زیربنایی شروع شود.

مدیران سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین با اشاره به اینکه با ۱۵۰ میلیون تن میزان تخلیه و بارگیری در سال گذشته بیان داشت: با وجود تحریم ها و کرونا بازهم امیدواریم امسال در بحث تخلیه و بارگیری و به ویژه صادرات نفتی شاهد رشد باشیم.

راستاد در پایان از زحمات عفیفی‌پور مدیرکل سابق بنادر و دریانوردی هرمزگان قدردانی کرد و افزود: آقای محمدی کرجی ران نیز از مدیران سختکوش است که سابقه خدمت در بندر شهید رجایی دارد و معتقدم منابع انسانی و نیروی متخصص سرمایه عظیم بنادر و دریانوردی کشور هستند که مدیریت جدید باید به سمت ایجاد انگیزه، ارتقا و اهمیت دادن به آن‌ها برود.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.