| کد خبر: 212740 |

صادرات یک میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی در دو ماهه امسال صادر شد.

تین نیوز

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: ۲ میلیون و ۲۴۷ هزار و ۲۳۸ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی در دو ماهه امسال صادر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اله مراد عفیفی پور روز گرشته(۱۳ خردادماه) در بازدید از بندرشهید رجایی، افزود: در دو ماهه امسال، حجم عملیات جابجایی کالا‌های نفتی و غیر نفتی به ۸ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۹۲۰ تن رسیده است.

وی با بیان اینکه تخلیه و بارگیری کالا‌های غیر نفتی نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: ۵۴۷ هزار و ۴۲۹ تن کالای غیرنفتی از این بندر به دیگر بنادر ترانشیپ (حمل کالا از کشتی‌های بزرگ به کشتی‌های کوچک) شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار و ۹۷۶ تن کالای غیرنفتی در دو ماه اخیر کاپوتاژ (ثبت سفارش) شده است، اضافه کرد: در این مدت ۱ میلیون و ۷۹۲ هزار تن فرآورده نفتی به خارج از کشور صادر شد، که ۳۲ درصدافرایش داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: در در دوماهه امسال ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار و ۹۴۸ تن، کاپوتاژ و ۱۳ هزار و ۳۴۷تن فرآورده نفتی، ترانزیت شد که رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۹۹ تا آغاز خرداد ماه جاری، ۵۸۳ فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شد است.

عفیفی پور اضافه کرد: از مجموع کل شناور‌های ورودی به این بندر، ۴۶۸ فروند مربوط به کشتی‌های دارای تناژ بالای هزار تن و ۱۱۵ فروند مربوط به شناور‌های زیر هزار تن بوده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.