| کد خبر: 189253 |

◄ قرارگرفتن صادرات غیرنفتی در کانال صعود

جابه‌جایی کالا در بندر شهید رجایی به مرز ۱۲میلیون تن رسید.

تین نیوز

 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری حجمی نزدیک به ۱۲ میلیون تن انواع کالا و صعودی شدن حجم صادرات غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری کشور طی دوماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با اعلام خبر تخلیه و بارگیری ۱۱ میلیون و ۷۰۶ هزار و ۱۹۵ تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۹۸، اظهار داشت: از این رقم، هفت میلیون و ۷۱۵ هزار و ۵۸۴ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و سه میلیون و ۹۹۰ هزار و ۶۱۱ تن فرآورده های نفتی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی ۱/۲ درصد افزایش یافت

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را شش میلیون و ۱۷۵ هزار و ۴۱۶ تن با افزایش ۱,۲ درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین طی دوماه نخست امسال، ۷۸۴ هزار و ۵۵۱ تن محموله های وارداتی، در این بندر تخلیه شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۳۲۳ هزار و۴۸۹ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۳۱۷ هزار و ۶۲۹ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر خبر داد.

صادرات ۱/۳ میلیون تن انواع  فرآورده نفتی

عفیفی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد بزرگترین بندر تجاری کشور در زمینه تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی گفت: از آغاز سال ۹۸ تا ابتدای خردادماه جاری، یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۷۷۷ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شده است.

وی اضافه کرد: طی این مدت، دو میلیون و ۶۳۲ هزار و ۹۶۹ تن فرآورده نفتی، کابوتاژ و همچنین پنج هزار و ۸۶۵ تن از اینگونه فرآورده ها، ترانزیت شده است.

رونق تردد کشتی ها روی کانال صعود

عفیفی پور در پایان ضمن اشاره به رشد شش دهم درصدی تردد انواع کشتی های اقیانوس پیما به دروازه طلایی اقتصاد ایران، اظهار داشت: از مجموع ۶۷۰ فروند شناور پهلوگرفته در اسکله های چهل گانه این بندر، ۵۶۹ فروند، بالای هزار تن و ۱۰۱ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.