| کد خبر: 190972 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد:

◄ افزایش سرعت ترخیص کالاهای اساسی از بندر شهیدرجایی پس از دستور رییس جمهوری

تأمین کالای اساسی مردم؛ یکی از اولویت های اصلی دولت است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه پس از صدور دستور رییس جمهوری، جلسات متعددی با دستگاه های مربوطه برگزار و پس از جمع بندی مشترک اقدامات ویژه ای در بندر شهیدرجایی به منظور افزایش سرعت ترخیص کالا مدنظر قرار گرفته است، اعلام کرد: سرعت خروج کالا از بندر شهیدرجایی طی این مدت افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  اله مراد عفیفی پور در مورد اقدامات انجام شده به منظور ترخیص سریع تر کالا به ویژه کالاهای اساسی از بنادر، بنابر دستور مستقیم رئیس جمهوری برای جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات، اظهار کرد: در این زمینه ۴ اقدام موثر در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است که یکی از آن ها اختصاص ۸۰ درصد انبارهای سرپوشیده برای افزایش سرعت ترخیص کالا از کشتی هاست.

وی ادامه داد: اقدام دیگر، نصب ۴ جرثقیل سیار روی اسکله ها، علاوه بر تجهیزات اسکله و کشتی هاست تا کالاهای اساسی در اسرع وقت تخلیه شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه اولویت پهلودهی با کشتی های حامل کالاهای اساسی است، بیان کرد: با توجه به اینکه روند صادرات شرایط مطلوبی دارد و ۷۰ تا ۸۰ درصد اسکله ها مشغول فعالیت های صادراتی هستند، اما تعادل بین کالاهای اساسی وارداتی و کالاهای صادراتی مدنظر قرار گرفته است و پهلودهی با اولویت کالاهای اساسی انجام می شود.

عفیفی پور افزود: همچنین به اپراتورهای بندری ابلاغ شد تا حداکثر نیروی انسانی را برای بارگیری کالاهای اساسی به کار گیرند و با راه آهن نیز رایزنی لازم به منظور حمل کالاهای اساسی به ویژه در مورد انتقال برنج از بندر صورت گرفته است تا سرعت حمل کالا از این طریق افزایش یابد.

وی در ادامه به هماهنگی با گمرک برای انجام تشریفات ۲۴ ساعته جهت خروج کالا از بندر اشاره کرد و گفت: با اداره کل حمل و نقل و پایانه ها نیز هماهنگی لازم صورت گرفته است تا کامیون های بیشتری را برای انتقال بار درون و بیرون بندر اختصاص دهند تا از این طریق شاهد بالا بردن سرعت تخلیه از پای کشتی به داخل انبار و از انبار به سمت بازار مصرف باشیم.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان طی سه ماهه گذشته حدود ۸۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر شهیدرجایی تخلیه و به نحوی مطلوب به مصرف کنندگان رسیده است.

عفیفی بود با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های دولت با توجه به تاکید رییس جمهوری تامین کالای اساسی مردم است، اظهار کرد: علاوه بر تمامی تلاش های صورت گرفته، پس از دستور رییس جمهوری طی مدت اخیر وضعیت به نحوی مطلوب تر پیش رفته و سرعت خروج کالا از بندر شهیدرجایی افزایش یافته است تا کالاها در اسرع وقت تخلیه و به بازار مصرف ارسال شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.