| کد خبر: 188968 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اعلام کرد:

◄ آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی

اولویت پهلودهی با کالاهای اساسی است.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر شهیدرجایی، گفت: اولویت تخلیه و بارگیری در حال حاضر با کالاهای اساسی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور در خصوص آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر شهیدرجایی و دستور رئیس جمهوری مبنی بر جلوگیری از رسوب کالا در گمرکات اظهار کرد: در حال حاضر اولویت ما پهلودهی کشتی های حامل کالاهای اساسی و ارائه خدمات مربوط به تخلیه و بارگیری این کالاهاست و طی ۵ ماه گذشته نیز اولویت ارائه خدمات تخلیه به کالاهای اساسی از جمله شکر خام، برنج، روغن خوراکی، کاغذ، خمیر کاغذ و از این دست کالاها اختصاص یافته است.

وی با اشاره به هماهنگی‌های صورت گرفته با انبارداران به منظور نگهداری مناسب از کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این هماهنگی های لازم با گمرک و سایر مراجع استانی از جمله استاندارد، جهاد کشاورزی، صنعت و معدن که در ترخیص کالاها تاثیرگذار هستند، صورت گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه تلاش کرده‌ایم کالاهای اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن از بندر شهیدرجایی خارج شوند، گفت: با توجه به این که صاحب عمده کالاهایی که به بندر شهیدرجایی می آیند شرکت های دولتی هستند، درخواست می کنیم که شرکت های مربوطه در فعالیت خود سرعت عمل بیشتری به خرج دهند تا هر چه سریع‌تر کالا از بندر ترخیص شود.

عفیفی پور افزود: ترخیص سریع کالا از بندر مزیت های متعددی دارد؛ ابتدا اینکه هرچه سریعتر کالا به دست مصرف‌کنندگان می رسد و در عین حال کارخانجات تولیدی می‌توانند از این محصولات در جهت تولید محصول نهایی خود استفاده کنند و مورد دیگر این که ماندگاری کالا در بندر کاهش پیدا می کند و انبارهای موجود در بندر را می توان به کالاهای دیگر وارد شده اختصاص داد.

به گفته وی برای ترخیص هرچه سریع تر کالاهای وارد شده به بندر شهیدرجایی ترمینال های سازمان بنادر و دریانوردی و نیز گمرک به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی هستند تا بتوان هر چه سریع‌تر کالاها را از بندر خارج کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.