| کد خبر: 183331 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

◄ بهره‌برداری از مخازن ذخیره سوخت در سه بندر استان بوشهر

مخازن ذخیره سوخت برای تامین سوخت مورد نیاز شناورهای ناجی در بندرهای خارگ، عامری و دیر ایجاد شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی استان بوشهر گفت: مخازن ذخیره سوخت برای تامین سوخت مورد نیاز شناورهای ناجی در بندرهای خارگ، عامری و دیر ایجاد شد.

به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سیاوش ارجمندزاده درباره بهره برداری از مخازن ذخیره سوخت، افزود: یکی از مهم ترین  مزایای اجرای این طرح سرعت در سوخت رسانی و هم چنین کیفیت بهتر سوخت به شناورهای عملیاتی ناجی است.

وی تصریح کرد: هر مخزن سوخت دارای یک پمپ دو اینچ دیزلی و ۳۰ متر شلنگ مخصوص انتقال دیزل است که دو عدد کپسول اطفا حریق نیز از نوع فوم و پودر بر روی مخزن نصب شده است.

وی اضافه کرد: رنگ بدنه داخلی و خارجی مخزن از نوع دریایی و ضد حریق بوده و کلیه نکات مربوط به ریزش سوخت به جهت مقابله با آلودگی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته شده است.

ارجمندزاده بیان کرد: عملیات‎های جستجو و نجات دریایی زمان مشخصی ندارد و ممکن است در یک روز چندین عملیات داشته باشیم که در نتیجه به علت ظرفیت محدود سوخت شناورهای ناجی، این شناورها نیازمند سوخت گیری دوباره هستند.

وی اظهار کرد: فرایند ثبت درخواست و دریافت سوخت از شرکت پخش فرآورده های نفتی در سریع ترین حالت نزدیک به پنج ساعت طول می کشد که این امر می تواند در عملیات جستجو و نجات وقفه ایجاد کند.

ارجمند زاده کیفیت بالای سوخت را یکی دیگر از مزایای وجود این مخازن عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به این که نیاز است سوخت مورد استفاده  شناورهای ناجی برای بالا بردن عملکرد موتور و طول عمر بیش تر قطعات، فیلتر شود، این مورد در ساخت مخازن سوخت مدنظر قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: همه استانداردهای اداره استاندارد و شرکت پخش فرآورده های نفتی در ساخت مخازن سوخت به کار گرفته شده و گواهینامه های مربوط  نیز دریافت شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.