| کد خبر: 177064 |

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد:

◄ حمایت از تامین شناورهای استاندارد بدون محدودیت

از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی جلوگیری کرد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان گفت: ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی در دستور کار قرارگرفته است چراکه در برابر سلامت و ایمنی ترددهای دریایی مردم، مسئولیت قانونی داریم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور در جمع اعضای تعاونی‌های گردشگری جزیره قشم با اشاره به بهره‌گیری کشورها از منابع طبیعی برای رونق بخشی به صنعت گردشگری، افزود: با ایجاد فرصت‌های گردشگری می‌توان سایر محرک‌های اقتصادی را برای استفاده از منابع طبیعی و خدادادی فعال کرد.

وی تاکید کرد: گردشگری دریایی می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای رونق اقتصادی و اشتغال ساحل‌نشینان فراهم کند.

عفیفی‌پور با اشاره به تاکیدات استاندار هرمزگان بر لزوم نوسازی ناوگان گردشگری دریایی و خروج شناورهای سنتی از این چرخه، افزود: با توجه به این‌که شناورهای تفریحی موجود که به عنوان قایق تشتی شناخته می‌شوند، به هیچ‌وجه استانداردهای لازم برای گشت‌های ایمن دریایی را ندارند، ازاین‌رو شناورهای سنتی با شناورهای ایمن و استاندارد که گواهینامه‌های لازم از موسسات رده‌بندی رادارند باید جایگزین شوند.

وی گفت: بر همین اساس، ابلاغ رسمی جلوگیری از تردد شناورهای غیراستاندارد در بخش گردشگری دریایی در دستور کار قرارگرفته است چراکه در برابر سلامت و ایمنی ترددهای دریایی مردم، مسئولیت قانونی داریم.

عفیفی‌پور اشتغال مولد برای جامعه محلی و بومیان منطقه در بحث گردشگری دریایی را از جمله دغدغه‌های مسئولان سازمان بنادر برای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در راستای رفع موانع موجود و برطرف نمودن دغدغه‌های تعاونی‌های گردشگری، در راستای الحاق شناورهای ایمن به چرخه حمایت‌های لازم را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات با سود صفر درصد به متقاضیان از محل وجوه اداره شده سازمان بنادر گفت: تلاش ما بر این است که تعاونی‌ها کم‌ترین میزان آورده را برای استفاده از این تسهیلات بیاورند و از طریق مذاکره با بانک‌های عامل، در خصوص اقساط آن‌ها دوره زمانی بازپرداخت نیز افزایش یابد.

وی اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای طرح‌هایی که هزینه کم‌تری برای خریدار شناورها در برداشته باشد، وجود ندارد و تنها استفاده از شناورهای ایمن و استاندارد برای گشت‌های دریایی ملاک عمل است.

عفیفی‌پور خواستار ممنوعیت صید در مناطق گردشگری از جمله جزیره هنگام، زیستگاه دلفین‌ها و لاک‌پشت‌های دریایی شد و افزود: صیادی در این مناطق نباید مزاحم فعالیت‌های گردشگری باشد و تردد صیادان روی اسکله‌های ویژه شناورهای گردشگری باید مدیریت شود. در همین رابطه، برای جلوگیری از تداخل فعالیت‌ها در مناطق گردشگری جلسات مشترکی با اداره‌کل شیلات برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: تا قبل از احداث بنادر مسافری و گردشگری از جمله بندر شهیدحقانی سالانه دومیلیون تردد مسافری در استان هرمزگان انجام می‌شد؛ ولی در حال حاضر با توسعه زیرساخت‌ها، شاهد تردد بیش از ۲۰ میلیون نفر سفر به جزایر خلیج فارس در استان هرمزگان هستیم که خدمات‌رسانی باکیفیت توسط تعاونی‌ها می‌تواند بخش قابل توجهی از این جمعیت را به سمت استفاده مردم از تجربه گشت‌های ایمن دریایی سوق دهد.

وی بابیان اینکه هرمزگان به عنوان استان پایلوت در زمینه نوسازی و استاندارسازی ناوگان گردشگری دریایی در کشور تعیین‌شده است، اضافه کرد: با الحاق شناورهای استاندارد به ناوگان گردشگری دریایی، بازار این صنعت به شکل چشمگیری رونق می‌گیرد.

در این نشست، نمایندگان تعاونی‌های گردشگری سفر سلامت پایدار، حرآباد سهیلی، دلفین تاج‌نگار دیرستان و نگارین سیر هنگام به بیان چالش ها و مشکلات حوزه گردشگری دریایی پرداختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.