| کد خبر: 134359 |

صابری خبر داد:

جهش هفت برابری عملیات کانتینری در بندر لنگه

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از هفت برابر شدن حجم عملیات جابجایی محموله های کانتینری در این بندر طی دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از هفت برابر شدن حجم عملیات جابجایی محموله های کانتینری در این بندر طی دو ماهه نخست سال جاری خبر داد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، "محمود صابری" ضمن ارائه گزارشی از عملکرد بنادر غرب استان هرمزگان طی دوره زمانی دو ماه نخست سال ۹۶، اظهار داشت: در مدت یاد شده، یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۵۶۰ تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بنادر تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و ۲۷۸ هزار و ۵۱۸ تن به فرآورده های نفتی و ۲۴۸ هزار تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: از مجموع عملیات انجام شده، ترانزیت کالای غیر نفتی با رشد چمشگیر ۸۷ درصدی به رقم ۳۲ هزار و ۱۱۴ تن رسید.

 

صادرات غیرنفتی ۵۹ درصد افزایش یافت

این مقام مسؤول حجم صادرات کالاهای غیر نفتی را ۹۴ هزار و ۳۹۸ تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹ درصد افزایش داشته است.

 

به گفته صابری، عمده کالاهای صادر شده از طریق این بندر شامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه بوده که روانه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.

 

جهش هفت برابری عملیات کانتینری

مدیر بنادر غرب هرمزگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت گسترش فعالیت های پیشرفته بندری و کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه گفت: با انجام طرح توسعه دریایی در این بندر طی سال های اخیر و فراهم نمودن زیرساخت ها، اعمال تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد رونق عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که حجم این عملیات به ۳۱۶ TEU طی دو ماهه نخست سال جاری رسید و افزایش چشمگیر ۵۸۷ درصدی را رقم زد.

 

رشد ۸ درصدی ترابری مسافران در بندر لنگه

صابری رشد جابجایی مسافران دریایی در بندر لنگه را مثبت اعلام کرد و گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای خردادماه جاری، جمعیتی نزدیک به ۸۲ هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان هرمزگان ترابری شد که سهم بندر لنگه بیش از ۱۸ هزار نفر بوده که رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.

 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در پایان تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه طی دوماهه نخست سال جاری را ۷۸۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۸۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۶۹۹ فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.

 

لازم به ذکر است، بندرلنگه در ۱۶۵ کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده است و با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری در غرب این استان علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.