| کد خبر: 268344 |

مطب های پزشکان در نقاط مختلف شهر اهواز جانمایی شود

در اهواز بسیار درگیر ترافیک سنگین در نقاط تمرکز مطب پزشکان هستیم، به نحوی که انتظار داریم پنجشنبه شب ها این نقاط بسیار شلوغ باشد، اما به دلیل تعطیلی مطب ها بسیار خلوت است.

تین نیوز

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به بحث فعالیت پزشکان در بعضی نقاط شهر و ایجاد ترافیک سنگین گفت: یکی از راهکارها برای حل مسئله این است که سرانه ای تعریف کنیم تا ۵ هزار پزشک در یک نقطه جمع نشوند.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حجت اله سلیمانی با بیان اینکه بحث مطب پزشکان در بعضی نقاط چالش جدی است، تاکید کرد: اینکه بخواهیم تعرفه بهای خدمات پزشکان را بالا ببریم پاسخگو نیست، به طور معمول این پزشکان کلونی و مجموعه زنجیره ای هستند که کار را برای ما دشوار می کنند، یکی از راهکارها برای حل این مسئله این است که سرانه ای تعریف کنیم تا پنج هزار پزشک نتوانند در یک نقطه جمع شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به فعالیت پزشکان در بعضی نقاط شهر و ایجاد ترافیک سنگین ادامه داد: در اهواز بسیار درگیر این مسئله هستیم، به نحوی که انتظار داریم پنجشنبه شب ها این نقاط بسیار شلوغ باشد، اما به دلیل تعطیلی مطب ها بسیار خلوت است.

سلیمانی اظهار کرد: مکانیزم نرخ گذاری مهم ترین چالش در زمینه تاکسی اینترنتی است که باید مراقبت کنیم تا تبعات اجتماعی آن گریبان گیر شهرداری ها نشود.

وی افزود: موضوع بهای خدمات تاکسی های اینترنتی در دستور کار نبود، اما از ابتدای سال آینده این موضوع به عنوان یکی از منابع پایدار شهری با تغییرات اندک نسبت به دوره قبل مطرح خواهد شد که یکی از چالش های پیش رو است.

وی اضافه کرد: تلاش می شود با مشورت و بهره گیری از تجارب در حوزه حمل ونقل و ترافیک اقداماتی را انجام دهیم و امیدواریم آخرین دستاوردها را در خصوص برقی سازی ناوگان و چگونگی دستیابی به این ناوگان داشته باشیم.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: آخرین تلاش ها در زمینه کاهش تصادفات و آخرین اقدامات نرم افزاری در زمینه مدیریت ترافیک رفتار رانندگان پرخطر ارائه و بررسی می شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    خیلی از گره های بزرگ کلانشهرهای ما ، با کمی تفکر حل می شود یکی از همین گره ها که منجر به ترافیک شدید ، تشدید آلودگی هوا و سوزاندن بی خود میلیون ها لیتر بنزین می شه همین حضور انبوه پزشکان و مجموعه های درمانی در نقاطی از کلانشهرهای ماست که این مشکل ، با قراردادن مردم در دود و ترافیک ، خود بیمار تولید می کند ! اما راه حلی بسیار ساده دارد فقط کافیست که :
    در نقاطی از کلانشهرها که شبکه معابر عریض ، دسترسی به بزرگراه ها و حمل و نقل عمومی خوب دارد مثلا ایستگاه مترو دارد یا خواهد رسید بیان و در این نقاط ، شهرک های سلامت بسازن تا :
    اولا خود جامعه پزشکی و درمان بهره مند شود این ها بتوانند جای پارک راحت و اختصاصی پشت مطب ها داشته باشند و با مطب ها و سازه های درمانی مشترک ، هزینه کمتری هم متقبل شوند .
    دوما مردم بسیار در بحث زمان و کیفیت درمان بهره خواهند برد می توانند در یک نصفه روز و داخل یک خیابان ، هم دو تا دکتر متخصص برن هم آزمایشی ، تصویربرداری ، جراحی محدود و ... داشته باشن انجام بدن حتی کار بیمه و اداری درمانی خود را هم در همان شهرک انجام بدن کاری در مثلا تهران ، باید چند روز وقت بگذارند . مردم می توانند وارد یک سالن بزرگ‌ بشن نوبت پزشک خود را دریافت کنند و در لاین آن پزشک قرار بگیرند نوبتی که در دست دارند هم روی تابلو بالای لاین نشان داده شود .
    بعد کم کم همه این مطب ها و مراکز درمانی مرتبط و مراکز تصویربرداری و داروخانه های اضافی خصوصا در مرکز شهر جمع شود که بخشیش خواست خود این ها خواهد بود که در جای راحت تر و حرفه ایی تر قرار بگیرند بخشیش هم می تونه با فشار محقق بشه مثلا مالیات این اماکن در مناطق مشخص ، بیشتر شود .
    درباره فرستادن کاوشگر به کمربند کویپر صحبت نکردیم این کاریست که همه کلانشهرهای ما می توانند انجام بدن فضایی که همه کلانشهرهای ما هم دارند برای تهران هم احداث حداقل ۴ شهرک سلامت در ۴ طرف شهر ، الزامیست .
    این تیپ اقدامات می تواند سطح زیست و اقتصاد و سلامت ملت را ارتقا دهد .