| کد خبر: 259245 |

بخشی از محور اهواز خرمشهر پیش از اربعین چهار خطه می‌ شود

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت احداث باند دوم و چهارخطه کردن محور اهواز خرمشهر را تشریح کرد.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت احداث باند دوم و چهارخطه کردن محور اهواز  خرمشهر را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمدحسین پناهی فر در خصوص آخرین وضعیت محور اهواز خرمشهر اظهار کرد: طول کل این محور حدود ۱۰۵ کیلومتر است که ۲۰ کیلومتر از این مسیر از طرف خرمشهر به اهواز، به منظور چهارخطه شدن به مناقصه گذاشته شده است.

وی افزود: این ۲۰ کیلومتر از مسیر قرار بود براساس توافقنامه‌ای سه جانبه که میان اداره کل راه و شهرسازی، سازمان منطقه آزاد اروند و استانداری خوزستان منعقد شد چهارخطه شود اما در این میان منطقه آزاد به تعهدات خود عمل نکرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در این زمینه با پیگیری‌های انجام‌شده و ابلاغ ماده ۲۳ برای این طرح، تامین اعتبار چهارخطه کردن این ۲۰ کیلومتر به صورت ملی خواهد بود و اجرای پروژه به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها واگذار شد.

پناهی فر ادامه داد: البته اعتبارات نفت نیز در این زمینه بسیار کمک‌کننده بود. به شکلی که ۳۰۰ میلیارد تومان برای این محور در نظر گرفته شد که از این میزان ۱۵۰ میلیارد تومان به راه و شهرسازی استان برای چهارخطه کردن این ۲۰ کیلومتر تخصیص داده شد.

وی بیان کرد: همه تلاش ما این بود که برای اربعین امسال ۹ کیلومتر از این مسیر ۲۰ کیلومتری را در قالب احداث باند دوم و چهارخطه شدن مسیر به بهره‌برداری برسانیم اما با توجه به اینکه تخصیص اعتبارات نفت اندکی زمانبر است احتمالا نتوانیم کل ۹ کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم ولی ۵ کیلومتر از این مسیر تا پیش از اربعین تکمیل خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: همچنین برای ۲۰ کیلومتر دیگر از محور اهواز خرمشهر از سمت اهواز، اسناد مناقصه آماده شده است تا مناقصه آن برگزار شود. با توجه به واگذاری محور به شرکت ساخت و توسعه راه‌ها، این شرکت برگزارکننده مناقصات این محور خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سام 2 0

    از صد کیلومتر شد بیست بعدش شد پنج کیلومتر بقیشم میره برا سالهای بعد تا بیست سال دیگه احتمالأ شاید تکمیل بشه

  • امير علي 0 0

    از 100كيلومتر 20 كيلومتر واز20كيلومتر 9 كيلومتر واز 9 كيلومتر 5 كيلومتر واز 5كيلومتر به نظر شما هموطنان عزيز چند کیلو متر می ماند ? جواب اين مسله بايد هوش مصنوعي جواب بده @@اللهم عجل لوليك الفرج ياصاحب الزمان ادركنا

  • کامبیز 0 0

    جاده دوطرفه اهواز به خرمشهر و همچنین توبان اهواز به چذابه در مقاطع ایی که دوطرفه میشود ، واقعا جاده های خطرناکی و پرتلفاتی هستند بخصوص در روزهای پرتردد اربعین حسینی که باید در اولویت ساخت و توسعه وزارت راه و شهرسازی قرار بگیرند.