| کد خبر: 254159 |

تردد بیش از ۳۰۷ هزار نفر از ایستگاه‌ های گردشگری دریایی خوزستان در ۵ روز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از ۳۰۷ هزار نفر از مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور از امکانات گردشگری دریایی ایمن استان خوزستان در ۵ روز نخست ایام تعطیلات نوروزی بهره مند شدند.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: بیش از ۳۰۷ هزار نفر از مسافران نوروزی و کاروان راهیان نور از امکانات گردشگری دریایی ایمن استان خوزستان در پنج روز نخست ایام تعطیلات نوروزی بهره مند شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به بازدید ۳۰۷ هزار و ۷۵۹ نفر از ایستگاه های مجاز و ایمن دریایی در سطح استان خوزستان،  گفت: ۲۵۰ هزار نفر از هموطنان در قالب کاروانیان راهیان نور از یادمان های عملیاتی دوران دفاع مقدس با استفاده از شناورهای مجاز که به این منظور تدارک دیده شده است، بازدید کرده اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تمهید و پیاده سازی تمامی امکانات و الزامات به منظور ارتقاء سطح ایمنی گردشگری دریایی در ایستگاه های نه گانه در بنادر خوزستان از توزیع ۱۲۰۰ جلیقه برای حفاظت از جان گردشگران دریایی در بازه مذکور خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ظرفیت مسافری دریایی ایمن به میزان ۴۳۰۰ نفر در روز در سال جاری گفت: از این میزان ظرفیت ۳۰۰۰ مسافر در روز  با بهره گیری از امکانات ایمن بندر صیادی بحرکان فراهم و ۱۳۰۰ نفر نیز با تمهید زمینه فعالیت بخش خصوصی ضمن تأمین یک فروند کشتی تفریحی در اسکله  بندر امام خمینی(ره) حاصل شده است.

رئیس کمیته گردشگری دریایی استان خوزستان، تعیین و شناسایی ۱۵ نقطه گردشگری دریایی ایمن، فعالسازی و تمهید ۹ ایستگاه دریایی در بنادر خوزستان  و پایش مستمر فعالیت های گردشگری با استقرار پایگاه های جستجو نجات دریایی و اطلاع رسانی محیطی و آگاهی بخشی به گردشگران برای تماس با شماره تلفن شبانه روزی نجات دریایی ۱۵۵۰  از اهم اقدمات این کمیته با هدف ارتقاء ایمنی دریایی عنوان کرد. 

آقائی پارک ساحلی مجیدیه و اسکله صیادی خورسمایلی در ماهشهر، پارک ساحلی و مجتمع بندری در بندر امام خمینی(ره)، اسکله های یک الی ۴ و جزیره مینو در بندر خرمشهر و اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه های فعال گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی عنوان کرد که روزانه شاهد استقبال تعداد قابل توجهی از هموطنان به منظور استفاده از امکانات گردشگری در آن است.

وی با اشاره به ظرفیت مهیای گردشگری دریایی که در ایام تعطیلات نوروزی به خوبی شکوفا می شود، خاطرنشان کرد: این ظرفیت مهیا می تواند با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی توانمند به امکانات دائمی و متناسب برای تمام فصول مبدل شود از این رو تلاش ها برای معرفی و جلب سرمایه گذاری با هم افزایی تمامی دستگاه های اجرایی ذیربط می باید در دستور کار قرار گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.