| کد خبر: 247573 |

استاندار خوزستان:

بزرگترین بندر در شمال غرب خلیج فارس احداث می شود

استاندار خوزستان، ظرفیت فعلی بنادر استان را ۸۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: برنامه توسعه ای در استان دنبال می شود تا بزرگترین بندر شمال غرب خلیج فارس در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

تین نیوز

 استاندار خوزستان، ظرفیت فعلی بنادر استان را ۸۵ میلیون تن عنوان کرد و گفت: برنامه توسعه ای در استان دنبال می شود تا بزرگترین بندر شمال غرب خلیج فارس در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، صادق خلیلیان  در نشست شورای بنادر و سواحل خوزستان اظهار کرد: فعالیت بنادر در خوزستان نباید صرفاً به تخلیه و بارگیری کالا محدود شود.

وی نسبت به توجه به پروژه های سرمایه گذاری همسو با اهداف طرح توسعه ای بنادر در خوزستان تاکید کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، طرح بزرگی در خوزستان در حال پیگیری است تا ضمن ایجاد بزرگترین بندر در شمال غرب خلیج فارس، بیش از ۲ برابر به ظرفیت بنادر استان اضافه شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان عنوان کرد: ایجاد ارزش افزوده بیشتر در بنادر این استان به واسطه اجرای این طرح رقم زده می شود و باعث تسریع در انجام فعالیت های تولیدی، تجاری و مبادلاتی خواهد شد.

استاندار خوزستان در ادامه تقویت سرمایه گذاری ها در استان را یک راهبرد توسعه ای در خوزستان عنوان کرد و افزود: بهره برداری از پروژه روغن کشی در بندر امام خمینی (ره) نمونه بارز در حوزه سرمایه گذاری محسوب می شود.

خلیلیان به زمینه های گردشگری در بخش بنادر اشاره کرد و گفت: در چارچوب فعالیت های تجاری، ایجاد کاربری های گردشگری از طریق سرمایه گذاری های بخش خصوصی به جذب مسافر رونق توریسم در خوزستان کمک می کند.

استاندار خوزستان از وجود ۵.۵ میلیون تن انواع کالای اساسی برای تخلیه در بندر امام خمینی (ره) و لنگرگاه های این استان خبر داد و بیان کرد: حدود نیمی از این میزان کالا به وزارت جهاد کشاورزی و نیم دیگر آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی اضافه کرد: سرعت عمل در تخلیه این کالاها از اهمیت زیادی برخوردار است و باعث رفع نیاز بخش تولید از مواد اولیه مورد نیاز خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.