| کد خبر: 207783 |

نمی‌دانیم وضعیت هشدار و قرمز را چگونه به مردم اعلام کنیم

آمار مبتلایان روزبه‌روز در حال افزایش است و نمی‌دانیم وضعیت هشدار و قرمز را چگونه باید به مردم اعلام کنیم.

تین نیوز

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: ما همیشه هشدار داده‌ایم؛ وضعیت بسیار جدی و بحرانی است و از مردم می‌خواهم که اخبار استان‌های درگیر کروناویروس را پیگیری کنند و ببینند چه اتفاقاتی در این استان‌ها رخ داده است و متاسفانه ما هم در حال رفتن به این سمت هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، دکتر شکرالله سلمان‌زاده، افزود: از ابتدای اسفندماه تاکنون ۱۴ هزار و ۸۰ نفر با علائم سندروم تنفسی به مراکز درمانی حوزه جنوب غرب خوزستان مراجعه کرده‌اند.

سلمان‌زاده بیان کرد: ۳۱ نفر از مبتلایان به کروناویروس با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند. هم‌چنین تاکنون پنج نفر از مبتلایان به کروناویروس فوت کرده‌اند که سه نفر از این تعداد از آبادان، یک نفر خرمشهر و یک نفر از شادگان بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: در حال حاضر ۷۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند که منتظر جواب آزمایش آن‌ها هستیم.

وی گفت: آمار مبتلایان روزبه‌روز در حال افزایش است و نمی‌دانیم وضعیت هشدار و قرمز را چگونه باید به مردم اعلام کنیم.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در آبادان یک کودک ۱۶ ماهه نیز به کروناویروس مبتلا شد که البته خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است؛ والدین باید توجه داشته باشند که کودکان هم به این ویروس البته از نوع خفیف و یا حتی بدون علامت آن مبتلا می‌شوند.

وی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز در سه منطقه آبادان، گفت: ما همیشه هشدار داده‌ایم؛ وضعیت بسیار جدی و بحرانی است و از مردم می‌خواهم که اخبار استان‌های درگیر کروناویروس را پیگیری کنند و ببینند چه اتفاقاتی در این استان‌ها رخ داده است و متاسفانه ما هم در حال رفتن به این سمت هستیم. همه چیز بستگی به مردم دارد.

سلمان‌زاده ادامه داد: اگر مردم رعایت کنند و از منزل خارج نشوند و کسبه‌ای که ارزاق ضروری مردم را تامین نمی‌کنند، بازار را تعطیل کنند و به حضور کمتر مردم در جامعه کمک کنند، می‌توانیم از پیک بیماری عبور کنیم اما اگر شرایط به همین روال ادامه پیدا کند، وضعیت خوبی در پیش نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: دشمن تنها از طریق جنگ و توپ و تانک وارد نمی‌شود؛ چیزی که به چشم دیده نمی‌شود و تهدیدی برای مردم است و خطر زیادی به ویژه برای سالمندان و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارد و جان همه را تهدید می‌کند نیز دشمن است. جنگ ما با این دشمن از طریق ماندن در خانه و محافظت از عزیزان‌مان است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: از مردم خواهشمندیم به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و فرم‌های ارزیابی سلامت خود را پر کنند تا ما وضعیت‌شان را پیگیری کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.