| کد خبر: 196924 |

مرز چذابه و شلمچه از ۱۷ مهر بر روی کامیون‌های حامل بار بسته می‌شود

تردد کامیون‌ها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی ایران در پایانه‌های چذابه و شلمچه از روز ۱۷مهر تا سوم آبان( دهم تا ۲۶ صفر) به دلیل تردد زائران اربعین حسینی ممنوع خواهد بود.

تین نیوز

ناظر گمرکات خوزستان گفت: تردد کامیون‌ها و تریلرهای حامل کالاهای صادراتی ایران در پایانه‌های چذابه و شلمچه از روز ۱۷مهر تا سوم آبان( دهم تا ۲۶ صفر) به دلیل تردد زائران اربعین حسینی ممنوع خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا بلوطی میرزا  افزود: تردد کامیون ها و تریلرهای حامل کالا در مسیرهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه در زمانی که زائران اربعین حسینی با خودروهای سواری و عمومی و نیز با پای پیاده به سمت پایانه های مرزی در حرکت هستند احتمال بروز خطرات و حوادث رانندگی را افزایش می دهد بنابراین تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی به مصحلت نیست.

وی گفت: براساس تجارب سال های گذشته ، تجار و بازرگانان عراقی نیز در ایام اربعین حسینی فعالیت تجاری خود را متوقف می کنند و تجار ایرانی نیز در ایام اربعین تمایلی به فعالیت ندارند.

ناظر گمرکات خوزستان در ادامه افزود: مجموعه شرایط ایجاب می کند تا حدود ۱۷ روز ، پایانه های صادراتی چذابه و شلمچه تعطیل شوند هرچند واحدهای گمرکی مایل به تعطیلی نیستند.

بلوطی میرزا با اشاره به تاکید استاندار خوزستان و مسئولان ارشد کشور مبنی بر ادامه صادرات کالاهای غیرنفتی از پایانه های مرزی بیان کرد:اگر چنانچه مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی و کامیون های صادراتی به عراق تفکیک شود امکان ادامه فعالیت گمرکی در پایانه های چذابه و شلمچه در ایام اربعین فراهم خواهد شد.

تعطیلی پایانه های تجاری چذابه و شلمچه در روزهای تردد زائران اربعین حسینی در سال های گذشته رویه ای معمول بوده است.

گفته می شود پایانه های تجاری خسروی در استان کرمانشاه و مهران در استان ایلام نیز در ایام تردد زائران اربعین تعطیل خواهند بود.برخی بازرگانان ایرانی ترجیح می دهند در ایام اربعین حسینی که پایانه های تجاری استان های خوزستان، ایلام و کرمانشاه تعطیل هستند، کالاهای خود را از طریق پایانه های تجاری استان های کردستان و آذربایجان غربی صادر کنند.

حرکت تدریجی کاروان های اربعین حسینی به سمت گذرگاه‌های مرزی چذابه و شلمچه از هشتم مهر برابر با اول ماه صفر شروع می شود و تا چند روز مانده به روز اربعین به اوج خود می رسد. ۲۷مهر برابر با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

مسئولان حج و زیارت و ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان پیش بینی کرده اند با حذف روادید برای زائران اربعین حسینی ، شمار زائران مشتاق زیارت حرم مطهر امام حسین علیه السلام که از مرزهای چذابه و شلمچه راهی کربلای معلا می شوند نسبت به ۸۰۰ هزار نفر پارسال افزایش چشمگیری یابد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.