| کد خبر: 188957 |

تأثیر ساحل سازی اروندرود در استقلال مالی شهرداری آبادان

ساحل سازی اروندرود در درآمد پایدار و استقلال مالی شهرداری آبادان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

تین نیوز

شهردار آبادان با بیان اینکه ساحل سازی اروندرود یکی از مطالبات به حق مردم بوده است، گفت: ساحل سازی اروندرود در درآمد پایدار و استقلال مالی شهرداری آبادان نیز تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مانا، حسین حمیدپور، شهردار آبادان، از اختصاص اعتبار 110 میلیارد ریالی برای اجرای فاز نخست طرح ساحل سازی اروندرود با پیگیری نمایندگان مردم آبادان خبر داد و گفت: با اجرای طرح ساحل سازی اروند، ضمن کمک به زیباسازی و ایجاد اماکن تفریحی می‌توان زمینه اشتغال را با راه‌اندازی اماکن تجاری در این مکان فراهم کرد.

حمیدپور با اشاره به اینکه ساحل سازی اروندرود در سه فاز به طول سه کیلومتر اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: مقدمات اولیه این پروژه در حال اجرا شدن است و به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

شهردار آبادان از تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه‌وبودجه برای پروژه ساحل سازی اروندرود خبر داد.

پس از آزادسازی بخش مهمی از سواحل اروندرود، شهرداری آبادان از مدت‌ها قبل، مطالعات فنی خود را برای اجرای طرح‌های زیباسازی اروندرود در محدوده منطقه آزاد اروند شروع کرد.

گفته می‌شود عملیات لایروبی اروندرود پس از توافق دو کشور ایران و عراق بر اجرای آن، بعد از ماه مبارک رمضان امسال شروع می‌شود.

مسئولان حقوقی و اجرایی دو کشور در هفته‌های اخیر جلسات فشرده‌ای برای ارزیابی و زوایای اجرای طرح عظیم لایروبی اروند برگزار کردند.

بر اساس قرارداد 1975 الجزایر، لایروبی آبراه اروندرود بر عهده دو کشور ایران و عراق است. آخرین بار، لایروبی آبراه اروندرود در سال 1356 انجام شد.

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.