| کد خبر: 233869 |

روسیه برای افزایش خرید خودروی برقی کمک هزینه می‌دهد

مقامات روسیه به منظور افزایش تقاضای داخلی برای خرید خودروهای برقی ساخت روسیه قصد دارند کمک هزینه‌های مالی یا سوبسید پرداخت کنند.

تین نیوز

مقامات روسیه به منظور افزایش تقاضای داخلی برای خرید خودروهای برقی ساخت روسیه قصد دارند کمک هزینه‌های مالی یا سوبسید پرداخت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از رویترز، وزیر اقتصاد روسیه روز گذشته اعلام کرد میزان استفاده از خودروهای برقی در روسیه که دارای منابع فراوان نفت و گاز است، از کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و خودروی برقی در داخل روسیه تولید نمی‌شود. اما دولت به دنبال راه اندازی خط تولید خودروهای برقی در روسیه است و مشوق‌های مالی را نیز برای تقویت این بخش در داخل روسیه در نظر گرفته است.

از مجموع ۴۵ میلیون خودروی در حال تردد در روسیه در سال گذشته میلادی، تنها ۱۱ هزار خودرو برقی بوده‌اند که آنها نیز عمدتاً خودروهای مستعمل و دست دوم بوده‌اند. خودروهای برقی هنوز در مقایسه با خودروهای بنزین سوز قیمت بالایی دارند و لذا دولت روسیه برای کاهش قیمت و افزایش جذابیت آنها سوبسیدهایی را در نظر خواهد گرفت.

این سوبسید ۲۵ درصد از هزینه‌های خرید خودروهای برقی ساخت روسیه را پوشش خواهد داد و باعث خواهد شد این خودروها حداکثر ۸۵۷۰ دلار قیمت داشته باشند. انتظار می‌رود اجرای این طرح از سال ۲۰۲۲ آغاز شود. روسیه قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سالانه تعداد ۲۲۰ هزار خودروی برقی تولید کند. ظاهراً شرکت‌های خودروسازی خارجی نیز به تولید خودروی برقی در داخل روسیه علاقه نشان داده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.