| کد خبر: 182805 |

◄ خودرویی که به دستور هیتلر ساخته شد و هنوز طرفدار دارد

خودروی ملی اولین بار توسط آدلف هیتلر، رهبر آلمان نازی مطرح شد و به دستور او یک خودرو سواری با استانداردهای زمان تولید شد که هر آلمانی قادر به خرید آن باشد.

تین نیوز

خودروی ملی اولین بار توسط آدلف هیتلر، رهبر آلمان نازی مطرح شد و به دستور او یک خودرو سواری با استانداردهای زمان تولید شد که هر آلمانی قادر به خرید آن باشد.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، بالاخره پیشنهاد طراح بزرگ خودرو فردیناند پورشه به‌عنوان خودرو ملی آلمان انتخاب شد و تولید فولکس‌واگن بیتل (فولکس قورباغه‌ای) از 22 فوریه سال ۱۹۳۶ بافرمان هیتلر آغاز شد.

از  اوایل ۱۹۳۰ آدولف هیتلر طرح‌های خود را برای تولید یک خودرو ارزان و ساده که برای عموم قابل‌استفاده باشد به دکتر «فردیناند پورشه» ارائه کرد. پیش‌ازاین پورشه به همراه «زونداپ» طرح‌هایی را برای چنین خودرویی درسر داشتند که یکی از آنها «پورشه تیپ ۱۲» با موتور تعبیه‌شده در عقب اتومبیل و طراحی قوس مانند بود.

دستور هیتلر کاملاً روشن بود: «ساخت خودرویی باقیمت برابر با یک موتورسیکلت با حداکثر سرعت ۱۰۰ کیلومتر و توانایی جابه‌جایی اعضای یک خانواده ۵ نفره.»

پورشه کار طراحی را آغاز کرد و سرانجام در فوریه سال ۱۹۳۶ طرح‌های خودرو نهایی و اولین پروتوتایپ تولید شد. این خودرو کاملاً مطابق فلسفه پورشه طراحی‌شده بود.

پورشه این خودرو را «پورشه ۶۰» نامید؛ اما مسئولان آلمانی نام KDF WAGEN را روی آن گذاشتند. نام بیتل (Beetle به معنی سوسک) از سوی جامعه براین خودرو گذاشته شد؛ اما تا سال ۱۹۶۷ از سوی فولکس‌واگن به رسمیت شناخته نشد.

تولید خودرو در کارخانه‌ای که به همین منظور ساخته‌شده بود آغاز شد. در طی جنگ جهانی دوم کارخانه فولکس‌واگن چندین بار بمباران شد؛ اما هر بار مجدداً تولید از سر گرفته می‌شد.

یکی از علل محبوبیت این خودرو این بود که در بمباران‌ها، به‌دلیل عقب بودن موتور آسیب جدی نمی‌دید. پس از اشغال آلمان، سران انگلیس قصد داشتند کارخانه را به این کشور منتقل کنند؛ اما هیچ شرکت انگلیسی حاضر به پذیرش این کارخانه نشد و فولکس‌واگن در آلمان باقی ماند و روند تولید روال عادی خود را از سر گرفت.

فولکس‌واگن بیتل رکورد بیشترین زمان حضور در خط تولید را دارد و از سال 1936 تا زمانی که در سال 2003 آخرین دستگاه آن از خط تولید کارخانه فولکس‌واگن در مکزیک خارج شد به تولید می‌رسید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.