| کد خبر: 135651 |

تولید نخستین خودروی پژو پارس با موتور تی یو 5 در مازندران

مدیر عامل ایران خودرو مازندران از تولید نخستین خودروی پارس با موتور تی یو 5 در شعبه این شرکت در شهرستان بابل سوم تیر خبر داد.

تین نیوز

مدیر عامل ایران خودرو مازندران از تولید نخستین خودروی پارس با موتور تی یو 5 در شعبه این شرکت در شهرستان بابل سوم تیر خبر داد.

 

 سید امید حسینی نژاد با بیان اینکه موتور تی یو 5 چهارمین کلاس پژو پارس بوده که با هدف ارتقاء شعبه ایران خودرو در مازندران تولید شده است گفت: با توجه به موففیت آمیز بودن تولید نخستین خودروی پارس با این موتور، چهار دستگاه دیگر از این خودرو شنبه آینده، سوم تیر وارد خط تولید شود.


مدیرعامل ایران خودروی مازندران به پیش بینی تولید انبوه این نوع خودرو در شعبه بابل تا مدت 2 ماه آینده اشاره کرد و افزود: مصرف کم و بازده بالا از مزیت های این نوع موتور بوده که تولید خودروی پارس با روزانه 20 دستگاه در شهرستان بابل شروع و به تولید140 دستگاه در روز افزایش یافته و جایگزین خودرو پارس با موتور ایکس یو 7 خواهد شد.


حسینی نژاد همچنین با بیان اینکه اجرای طرح های توسعه فنی، کیفی و لجستیکی شرکت ایران خودرو مازندران آغاز شده و مجوز این طرح ها بوسیله گروه صنعتی ایران خودرو پارسال در سه بخش ابنیه ای، تجهیزاتی و توسعه خطوط تولید با سرمایه گذاری جدید صادر شده است گفت: از ستاد عالی طرح های ایران خودرو مبلغ 170 میلیارد ریال برای سرمایه گذاری دریافت شد.


حسینی نژاد ساخت سالن به مساحت چهار هزار و 500 متر مربع ، سالن تکمیل کاری در حدود سه هزار متر مربع ، افزایش هفت هزار متر مربع پارکینگ و اضافه شدن حدود 500 متر به فضای قسمت بررسی نهایی خودرو را از جمله طرح های توسعه ای ایران خودروی مازندران معرفی کرد. همچنین وی مدت زمان تکمیل تا بهره برداری این طرح ها را 13 ماه اعلام کرد.
مدیرعامل ایران خودرو مازندران افزود: هم اکنون روزانه 145 دستگاه خودرو در سایت بابل تولید می شود.



موتورهای سری تی یو خان از گروه موتورهای چهار سیلندر کوچک مورد استفاده در خودروهای پژو و سیتروئن بوده که برای نخستین بار در سال 1986 با خودرو سیتروئن ای ایکس معرفی و جایگزین خانواده X در آن زمان شد. همچنین موتور تی یو در هر دو نوع بنزینی و دیزلی بدون توربو در دسترس هستند.


شرکت ایران خودرو استفاده از این نوع موتور را ابتدا با پژو 206 شروع کرده و بعد از آن در دیگر محصولات خود به کار گرفت.


شرکت ایران خودرو با سرمایه گذاری مناسب این نوع موتور را بومی کرده و در خودرو های 405 ، پارس ، رانا ، 206 اس دی و نوع صادراتی سمند ال ایکس به کار برد.


هم اکنون موتور تی یو 5 در محصولات مختلف ایران خودرو با جعبه دنده های مختلف از جمله جعبه دنده از نوع ام ای در 206 و جعبه دنده بی یی در 405 ، پارس و رانا استفاده می شود.


صدای کم ، قدرت مناسب ، استاندارد آلایندگی بالا ، شتاب بالا و قیمت رقابتی از مزیت های مهم موتورهای نسل تی یو است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.