| کد خبر: 207353 |

برخورد با ۴۰ راننده اتوبوس متخلف در خراسان شمالی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای ممنوعیت توقف ناوگان مسافری در خارج از پایانه‌های مسافری در استان ۴۰ راننده متخلف در این زمینه شناسایی و با آنان برخورد قانونی شده است.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: از ابتدای ممنوعیت توقف ناوگان مسافری در خارج از پایانه‌های مسافری در استان ۴۰ راننده متخلف در این زمینه  شناسایی و با آنان برخورد قانونی شده است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، سعیدسبحانی روز سه شنبه اظهار داشت: به منظور کنترل کرونا و پیشگیری از ابتلا به آن توقف ناوگان مسافری، اعم از اتوبوس و مینی بوس در خارج از پایانه ها ی مسافربری ممنوع شده است.

وی افزود: توقف ناوگان مسافربری در محدوده شهری به جز پایانه های مسافربری تخلف محسوب شده و از این رو با حساسیت ویژه با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.  

صیانت از سلامت شهروندان، خدمتی دیگر از سپهتن

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: سامانه هوشمند سپهتن در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، خدمتی از دولت است  که برای صیانت از سلامت شهروندان به کار گرفته است.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با شیوع ویروس کرونا و با استفاده از سامانه سپهتن،  نظارت های خود بر رفتار رانندگان ناوگان حمل ونقل مسافری را تشدید کرده است.

سبحانی افزود: سامانه سپهتن، یا سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان بمنظور نظارت و کنترل بهینه بر  ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای طراحی و ایجاد شده است.

وی اظهار داشت: برای نظارت هوشمند بر تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای، دستگاهی درون اتوبوس ها نصب شده که  از طریق سیم کارت GFM, GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل ماشین را به مراکز پلیس راهور و اداره مدیریت راههای این اداره کل ارسال می کند.

وی با بیان اینکه با سامانه سپهتن، رفتار راننده از لحظه آغاز سفر پایش می شود تصریح کرد: این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن اتوبوس های مسافر بری بین شهری به پاسگاه ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه را مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

سبحانی افزود: سپهتن سبب ارتقای بهره وری حمل و نقل عمومی کشور شده است و ایمنی و افزایش سطح کنترل و پایش لحظه ای عملکرد ناوگان از اهداف اصلی استفاده از این طرح است.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی گفت: اکنون سامانه سپهتن فرصتی شده است تا در بستر امکانات و تجهیزات هوشمند، سلامت شهروندان هم تامین و صیانت شود و اداره مدیریت راه های این اداره کل بصورت شبانه روزی رفتار رانندگان ناوگان حمل ونقل عمومی را رصد کرده و در صورت مشاهده تخلف، پیامک برای راننده ارسال و به کمیسیون تخلفات معرفی می شود.

در خراسان شمالی بیش از یکهزار و ۶۰۰ راننده بخش مسافری دارای کارت هوشمند هستند و بیش از ۷۰۰ دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه جایی مسافران فعالند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.