| کد خبر: 189410 |

سیل و بارندگی ها به راه های عشایری شیروان خسارت زد

سیل و بارندگی های اخیر به راه های دسترسی عشایر این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرده است که دستگاه های اجرایی در حال اصلاح این ابنیه هستند.

تین نیوز

 فرماندار شیروان گفت: سیل و بارندگی های اخیر به راه های دسترسی عشایر این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرده است که دستگاه های اجرایی در حال اصلاح این ابنیه هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، امین رضا مرآتی اظهار داشت: هم اکنون عشایر از مناطق قشلاقی به مناطق ییلاقی این شهرستان نظیر شاه جهان و گلیل و سرانی در حال کوچ هستند که راه های منشعب از راه های اصلی که ویژه عشایر است خسارت زیاد دیده است.

وی گفت: هم اکنون تردد عشایر به دامنه های رشته کوه شاه جهان و چند نقطه دیگر بخاطر سیل بردگی راه ها سخت شده است که باید بلافاصله تیغ زنی شود.

مرآتی با بیان اینکه با اقدامات پیشگیرانه ستاد بحران شهرستان تاکنون مشکل خاصی برای سایر راه ها به وجود نیامده است، افزود: برخی از راه های روستایی که خاکی هستند با بارش های اخیر دچار رسوب شده اند که امسال به صورت ویژه رسوب برداری از رودخانه انجام شده است.

فرماندار شیروان گفت: مشکل عمده این شهرستان در ماه های آتی احتمال آتش سوزی در مراتع خواهد بود که باید روستاییان، عشایر و گردشگران دقت داشته باشند با توجه به پوشش گیاهی غنی در سال جاری یک آتش سوزی کوچک منجر به آتش سوزی بزرگ و هولناک خواهد شد.

مرآتی افزود: برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی گروه های اطفای حریق در چند منطقه این شهرستان مستقر شده اند ولی این امر پاسخگو نیست و مردم و گردشگران باید دقت لازم را داشته باشند.

شهرستان شیروان ۴۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۲۹۰ هزار هکتار آن به صورت منابع طبیعی تجدید شونده و ۱۱۰ هزار هکتار مستثنیات قانونی اشخاص شامل زمین های زراعی، باغی، جاده و محدوده روستاها و شهرها است.

منبع: خبرگزاری ایرنا
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.