| کد خبر: 167029 |

◄ مشارکت آستان قدس رضوی در ساخت راه‌آهن مشهد-گرگان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از اجرایی شدن خط ریلی مشهد - بجنورد- گرگان با ۸۲ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

تین نیوز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از اجرایی شدن خط ریلی مشهد - بجنورد- گرگان با ۸۲ هزار میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدحسین علی نیا گفت: قرارداد طرح ریلی مشهد- بجنورد -گرگان میان وزارت راه و شهرسازی، آستان قدس رضوی و یک شرکت چینی به امضا رسیده است.

او تأکید کرد: طول این خط ریلی از ۶۵۰ کیلومتر به ۵۴۰ کیلومتر کاهش یافته است و در چهار قطعه اجرایی خواهد شد و بیش از ۲۳۰ کیلومتر آن در خراسان شمالی است.

علی نیا در ادامه گفت: برای پروژه خط ریلی مشهد- بجنورد- گرگان در سال جاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار منظور شده است.

او زمان اجرای این طرح ریلی را پنج سال اعلام کرد و گفت: ۸۵ درصد از هزینه‌های اجرایی این طرح با سرمایه‌گذاری شرکت خارجی تأمین می‌شود و آستان قدس رضوی نیز تأمین ۱۵ درصد از سهم کارفرما را تقبل کرده است.

علی نیا درباره طرح ریلی جوین-اسفراین- بجنورد گفت: قطعه قاسم‌آباد- اسفراین۹۲ درصد و  قطعه جوین- قاسم‌آباد  ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مجموع برای تکمیل این دو قطعه، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او گفت: مطالعات قطعه اسفراین- بجنورد به طول ۱۰۳ کیلومتر انجام‌شده و این پروژه ریلی با ۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار توسط چند شرکت به‌صورت کنسرسیوم در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی تأکید کرد: سال گذشته ۳۸۰ میلیارد ریال برای این پروژه اعتبار مصوب شد اما تنها ۹۰ میلیارد ریال از این رقم اختصاص داده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.